خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در همایش روز دانشجو این دانشگاه، آگاهی و بیداری را دو اصل جدانشدنی استبداد ستیزی دانست.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۷۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نادر اسدی تاکید کرد: دانشجویان باید با حفظ هوشیاری در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بیدار و آگاه بوده و با شناسایی ایده ها و تکنولوژی های روز دنیا که به نفع کشور باشد آن را به فرصت تبدیل کنند.

وی، عصر حاضر را عصر تکنولوژی و اطلاعات عنوان و بیان کرد: در حال حاضر همه اطلاعات روز دنیا در حوزه های انسانی، پایه و دیگر حوزه ها با سرعت در حال رد و بدل شدن می باشد و تنها با آگاهی از آنهاست که می توان بسیاری از مشکلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور های درحال توسعه و جهان سوم را برطرف و آنها را به ترقی و پیشرفت سوق داد.

اسدی، همچنین بحث بومی سازی را از مولفه های برون رفت از استعمار زدگی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: باید امروز با استفاده از ایده و اختراع های پژوهشگران و نخبگان کشور و با توجه به ظرفیت ها و امکانات کشور راه بومی سازی را ادامه داده و جلوی توطئه های دشمنان بایستیم.

وی روز دانشجو را یادآور رشادت ها، آزادی خواهی و استکبار ستیزی جمعی از دانشجویان در سال 1332 هجری شمسی دانست و یادآوری کرد: دانشجویان در آن برهه از زمان با بیداری و آگاهی از ظلم و ستم با شهادت و ایثار خود صحنه ای خلق کردند به بلندای تاریخ و پیامی بود برای ملت ایران که در آن درس ایستادگی و مبارزه با استبداد و استعمار رژیم شاهنشاهی و رسیدن به آزادی خواهی یاد دادند.

 

نادر اسدی در بخش پایانی سخنان خود، تاکید داشت: امروز نباید دانشجویان به مسائل و مشکلات روز جامعه و تحصیل خود بی تفاوت باشند و باید حس مسئولیت پذیری و دانش اندوزی را در خود تقویت کنند، چراکه آنها در آینده یکی از مسئولان جامعه خواهند بود و بی تفاوتی آن ها در این زمینه ها صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

در پایان این همایش از 12 نفر دانشجوی نمونه و برتر واحد اهر تجلیل شد.

ارسال نظرات