خبرهای داغ:
روایت یک خاطره از تعبیر شهید جانباز اسفراینی به بدعهدی آمریکا؛
به روایت نماینده مردم مشهد، شهید «سید سعید موسوی» در نوروز 94 از نمایندگان مجلس خواست در مقابل برجام بیاستند.
کد خبر: ۸۷۸۸۲۱۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج : پس ازتمدید قانون سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌های ده ساله ایران موسوم به داماتو، مقامات آمریکایی تاکید کرده اند که تا سال 2026 هر شرکت‌ خارجی در یک سال بیش از بیست میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کند، مجازات می شود.

پس از تمدید قانون تحریم های ایران، سناتورجان تستر،عضو کمیته بانکداری مجلس سنا گفته است: «ما باید همچنان ایران را پاسخگو نگه داریم و این لایحه دوحزبی ،ایران را همچنان روی آتش نگه خواهد داشت چرا که آمریکا باید موضع سختی در قبال ایران داشته باشد و این قانون ابزاری دیگر در اختیار ما قرار می دهد تا مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شویم.

هم چنین به گفته «کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، همچنان از تحریم های موجود برای مقابله با رفتارهای بی ثبات کننده ایران استفاده خواهیم کرد چرا که ما هنوز ابزارهایی در دسترس داریم و  به استفاده از تحریم هایی که در دسترس ما است ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که با دیگر فعالیت های بی ثبات کننده ایران که  بخشی از طرح جامع اقدام مشترک نیستند، مقابله کنیم.

با تاکید، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تمدید مصوب داماتو، انتظار این است که اوباما قانون تمدید تحریم های ایران را امضا کند.

اما، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر خاطره ای مشترک با نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی در دیدار با جانباز 70 درصد «سید سعید موسوی» در فروردین 94، به خبرنگار ما گفت: شهید «موسوی» که با افتخار به دیدار با وی می بالم، آسمانی شده است اما به خوبی به خاطر دارم که وی گفت از نمایندگان بخواهید در مقابل برجام بیایستند.

«جواد کریمی قدوسی» با اشاره به اعتلای بصیرت و ولایت مداری در وجود شهید «سید سعید موسوی» که به فیض شهادت نائل آمده است، افزود: در دیدار نوروزی با این جانباز 70 درصد در نوروز 94، به همراه دکتر «هادی قوامی» نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی به خوبی شاهد مخالفت روشن این شهید والامقام با برجام بودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این خاطره برای من ماندگار خواهد افزود: بصیرت این شهید والامقام فراموش نمی شود و حضور بنده در کنگره سرداران و 430 شهید اسفراین خاطرات این دیدار را جانانه زنده کرد.

به گزارش روابط عمومي، 12 تیر 95 جانباز 70 درصد «سید سعید موسوی» پس از تحمل سال ها درد و رنج ناشی از جراحات دوران دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست .

جانباز شهید سید سعید موسوی در سال 59 در جبهه سوسنگرد بر اثر اثابت ترکش خمپاره به ناحیه سر دچار جراحت شد و پس از بستری شدن در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران 12 بار روی مغز وی عمل جراحی صورت گرفت که تا لحظه شهادت همچنان از این درد رنج می برد .

این جانباز شهید از طریق بسیج استان قم عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شده بود .

ارسال نظرات
پر بیننده ها