با هدف ارتقای ایمنی و آمادگی در مقابله با بلاهای طبیعی:

هجدهمین مانور زلزله در اشکذر برگزار شد

رئیس هلال احمر شهرستان اشکذر در خصوص هدف از برگزاری چنین برنامه هایی در مدارس گفت: این مانور با هدف ارتقای ایمنی و آمادگی در مقابله با بلاهای طبیعی نظیر زلزله و همچنین کاهش آسیب پذیری خطرات ناشی از آن، اجرای مانور زلزله در سطح مدارس بسیار ضروری و لازم است.
کد خبر: ۸۷۸۸۲۴۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

رئیس هلال احمر شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگار بسیج، از برگزاری هجدهمین مانور سراسری زلزله در شهرستان اشکذر خبر داد و اظهار داشت: همزمان با 15 اذر ماه روز زلزله و ایمنی مانور زلزله و ایمنی مدارس اشکذر همزمان با سراسر کشور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در دبیرستان دخترانه حلیمه برگزار شد.

«شهرستانی» رئیس هلال احمر شهرستان اشکذر در خصوص هدف از برگزاری چنین برنامه هایی در مدارس گفت: این مانور با هدف ارتقای ایمنی و آمادگی در مقابله با بلاهای طبیعی نظیر زلزله و همچنین کاهش آسیب پذیری خطرات ناشی از آن، اجرای مانور زلزله در سطح مدارس بسیار ضروری و لازم است.

وی افزود: آموزش نکات امدادی توسط هلال احمر به دانش آموزان، نحوه پناهگیری و خروج اضطراری و ایمن سازی مناطق تخریب شده از لحاظ انتشار گاز و قطعی برق، آب و تلفن توسط دستگاه های عضو در دستور کار این مانور قرار گرفت.

شهرستانی تصریح کرد: گفت: آمادگی در برابر چنین حوادثی نظیر زلزله سبب می‌شود تا نه تنها تلفات این کاهش یابد بلکه سبب تقویت مهارت‌های فردی و جمعی دانش آموزان خواهد شد.

وی افزود: امروز هجدهمین مانور ایمنی در برابر زلزله در دبیرستان دخترانه حلیمه اشکذر با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با نواخته شدن آژیر زلزله برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اشکذر ادامه داد: در این مانور 80 نفر از دانش آموزان به همراه 30 نفر از اعضای هلال احمر شرکت کردند.

وی افزود: در این مانور مصدومان فرضی حادثه با کمک امدادگران و اوژانس 115 به خارج از ساختمان مدرسه حلیمه انتقال داده شدند و یا به صورت سرپایی مداوا شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار