رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای:
آیت‌الله جنتی از دولت، مجلس، وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی خواست که برای احقاق حقوق ملت ایران در برابر بدعهدی‌های آمریکایی‌ها بکوشند.
کد خبر: ۸۷۸۸۲۴۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و از دولت، مجلس، وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی خواست برای احقاق حقوق ملت ایران بکوشند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

لَن یّجْعَلَ ٱللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى ٱلْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً (نساء: 141)

دولت جنایتکار آمریکا بار دیگر با تفرعن و خوی استکباری خود، عناد و دشمنی با ملت ایران را نشان داد و با تمدید تحریم‌های 10 ساله(ISA) و نقض یک سویه برجام که یک توافق چندجانبه است، ثابت نمود که طبق فرمایش دوراندیشانه مقام معظم رهبری، دولتمردان و حاکمان آمریکایی به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و نیستند و برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

بی شک این اقدام خصمانه، ناقضِ تعهدات بین‌المللی بوده و وجهه واقعی آمریکا را بیش از پیش در عرصه جهانی در نزد طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای روشن خواهد ساخت.

مجلس خبرگان رهبری،‌ ضمن هشدار به دشمنان و گوشزد نمودن این موضوع که آحاد مردم و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ طبق آموزه‌های دینی و ملی خود، زیر بار زورگویی و قلدر مآبی مستکبران نخواهند رفت و با اعتقاد راسخ به این وعده الهی که «إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ» (حج: 38)، این بدعهدی و نقضِ آشکار برجام از سوی آمریکا را محکوم نموده و خواستار پیگیری جدّی این موضوع و اتخاذ موضع متقابل و متناسب از سوی دولت، مجلس، وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی در جهت احقاق حقوق ملت ایران می‌باشد.

احمد جنّتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری
ارسال نظرات