میرکاظمی در دانشگاه تهران:

مصرف منابع اقتصادی در دولت یازدهم بیشتر از ۸ سال دولت قبل است

وزیر سابق نفت گفت: میزان منابع اقتصادی که دولت فعلی تا الان مصرف کرده از ۸ سال دولت قبل، بیشتر بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۸۲۵۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه 16 آذر)‌ به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران اظهار کرد: آمریکا و انگلیس جنایتهای زیادی در ایران داشتند که بزرگترین جنایت آنها جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، دشمن توطئه‌های زیادی علیه کشورمان انجام داد. چطور می‌توانیم با این همه جنایت از خطای آمریکا بگذریم؟

وزیر سابق نفت با بیان اینکه آخرین راه آمریکا تحریم بود، خاطرنشان کرد: اوج فشار تحریمهای ایران در دوران ریاست جمهوری اوباما بود؛ در دوران اوباما تحریمها در سیستمهای مالی و حمل و نقل متمرکز شد.

میرکاظمی با اشاره به اینکه در سال 92 اوباما اعلام کرد تحریمها در ایران اثر نداشته است، تاکید کرد: بعد از اثر نداشتن تحریمها بر کشور چرا بحث برجام پیش آمد؟

وی افزود: دشمن مرتب برای آسیب‌زدن به ایران برنامه دارد و اگر تصور کنیم که می‌خواهد با ما مسالمت‌آمیز برخورد کند، ساده‌لوحانه است.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در کشور پیشرفت داشته باشیم، باید واقعیتها را ببینیم؛ یک کشور را در منطقه نام ببرید که بعد از ورود آمریکا رونق به آنجا آمده است.

وی با بیان اینکه ایران از تهدید نظامی نمی‌ترسد، گفت: اگر آمریکا توانایی حمله به ایران را داشت قطعا این کار را انجام می‌داد؛ بعضیها بدعهدی آمریکا را می‌بینند اما باز هم از مواضع خودشان دفاع می‌کنند. امروز آن چیزی که آمریکا را پای میز مذاکره آورد توان نظامی و دفاعی و اراده ملت ما بود.

وزیر سابق نفت گفت: دشمن می‌خواهد کاری کند که اراده جوانان متزلزل شده و تصور کنند هر مشکلی که داریم به خاطر نداشتن ارتباط با آمریکا است.

وی درباره راه ورود آمریکا به ایران اظهار کرد: وقتی تزلزل در اراده ایجاد شود راه ورود آمریکا به کشور باز می‌شود.

میرکاظمی گفت: دشمن می‌خواهد ایران را از درون نابود کند و افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی کرده و می‌گویند حتی مشکل آب خوردن ما هم در ارتباط با آمریکا حل می‌شود.

به تسنیم،وی درباره مشکلات اقتصادی در دوران تحریم تصریح کرد: مصیبت اقتصاد ما علاوه بر نقدینگی این است که بازار در انتظار برجام است و فعالان اقتصادی منتظر هستند که دلار هزار تومان شود و هیچ فعال اقتصادی تجهیزات با دلار 3500 تومان وارد نمی‌کند.

نماینده سابق تهران در مجلس تاکید کرد: میزان منابع اقتصادی که دولت فعلی تا الان مصرف کرده از 8 سال دولت قبل، بیشتر بوده است.

میرکاظمی گفت: در حوزه‌هایی مثل هوافضا، ساخت پهباد، فناوری نانو و سلولهای بنیادی که به غربیها و برجام اتکاء نکردیم رشد قابل توجهی داشته‌ایم در صنایعی مثل خودرو که منتظر غربیها ماندیم هیچ مشکلی از ما حل نشد و اگر می‌خواهیم در آینده موفق شویم نباید مثل 3 سال گذشته فعالیت کنیم.
ارسال نظرات