نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: علت نگاه امروز برخی از افراد به بیرون به دلیل تفکرات غرب‌گرای حاکم در دولت سازندگی است.
کد خبر: ۸۷۸۸۲۵۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ احمد توکلی صبح روز دوشنبه 16 آذرماه در سمینار «پیشرفت علم و صنعت در راستای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی» که به مناسبت روز دانشجو در سالن چمران دانشگاه آزاد اراک برگزار شد با تاکید بر اینکه نگاه موجود به بحث اقتصادمقاومتی مانع از اجرای آن است، گفت: با این نگاهی که امروز به اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد نمی‌توانیم شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی افزود: متاسفانه گرایش به غرب، فساد، ساختار و قوانین از مهمترین عوامل در عدم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند. باید توجه داشت که نگاه به قدرت جهانی واردات را به همراه دارد و به تبع این امر باعث افزایش بیکاری و کاهش فرصت‌های شغلی در جامعه می‌شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد با فساد موجود در جامعه تصریح کرد: تنها چیزی که می‌تواند نظام‌ها را ساقط کند فساد موجود در آن نظام است. در طول تاریخ جوامع هیچ چیز از جمله کودتا، تجاوز، انقلاب‌های مخملی و ... نمی‌تواند نظام را ساقط کند.

توکلی ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که فساد هزینه سرمایه گذاری را بالا می برد و ضد سرمایه گذاری عمل می کند. متاسفانه برخی از دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد و ناظر جامعه نیز به فساد آلوده شده‌اند و این موضوع خود باعث شده که مبارزه با فساد مشکل شود و از سوی دیگر اعتماد میان مردم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد فاسد در قالب مشاور در دولت نفوذ کرده‌اند، گفت: برای اینکه بتوان در زمینه برخورد با مفسدان موفق باشیم باید راه را برای رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باز بگذاریم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پیشنهادی برای افزایش مناطق آزاد از 21 منطقه به 101 منطقه گفت: افرادی که به دنبال ایجاد چنین مناطقی هستند به دنبال منابع قدرت و ثروت هستند چراکه مناطق آزاد به منظور تبدیل شدن به سکوهای صادرات تشکیل ولی متاسفانه امروز به تونل واردات تبدیل شده‌اند و سهمی در صادرات کالا ندارد.

توکلی با اشاره به مخالفت خود در مجلس گذشته با طرح پیشنهادی گفت: امیدواریم که در کمیسیسون‌های مجلس موضوع مناطق ویژه به صورت کارشناسی بررسی شود.

وی افزود: برخی از لیبرال سرمایه‌داران داخلی مروج برخی ویژگی‌های بد غرب در کشور هستند اگر بخواهیم سرمان را در برف کنیم و از این مسائل چشم پوشی کنیم ما هم با مشکلاتی که امروز مردم آمریکا با آن روبه رو هستند مواجه خواهیم شد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا به دنبال تحمیل لیبرال سرمایه داری بر کشورهای جهان است که ما بایستی از وضعیت این کشورها عبرت بگیریم.

توکلی با اشاره به بحث برجام گفت: اگر می‌خواهیم برجام را ارزیابی کنیم باید با پیشینه‌ای که از دولت آمریکا داریم آن را مورد ارزیابی قرار دهیم. همه خباثت ها، لبخندها، نامردیها، همه اینها را ببینیم و برجام را نقد کنیم. نگوییم که برجام همه عالم را اصلاح می کند؛ که نمی کند و نکرده است.

وی افزود: علت نگاه امروز برخی از افراد به بیرون به دلیل تفکرات غرب‌گرای حاکم در دولت سازندگی است؛ در آن دوره توصیه اصلی این بود که دولت در سیاست خارجی باید در اقتصاد جهان حل شود و موضوع چند ملیتی و نظام جهانی و کسب و کار جهانی را بپذیرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چند جوان از بورس کالا اسنادی را نزد من آوردند که وزیر صنعت می‌خواهد کالاهای پتروشیمی را از بورس کالا بیرون بیاورد چون وزیر صنعت در 14 شرکت پتروشیمی یکی از سمت‌های رئیس هیئت مدیره یا عضو هیئت مدیره است‌ و این اقدامات منفعت دارد.

توکلی با طرح این سوال که جیب چند نفر باید خالی شود تا این کیسه‌ها پر شود؟ گفت: بر اساس بررسی که انجام دادیم این کار در سال یک‌هزار میلیارد تومان منفعت به همراه دارد، البته به صورت کامل در مقابل این موضوع ایستاده‌ام و موضوع را در نامه‌ای به معاون رئیس جمهور اطلاع داده‌ام.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به قراردادهای جدید نفتی هم اشاره‌ای کرد و گفت: در جلساتی که با برخی از مسئولان دولتی داشتیم ثابت کردیم که این قرار‌دادها اشکال دارد و این در حالیست که به رغم تذکرات بسیار و پیگیری‌های انجام گرفته، برای نخستین بار در دولت این مصوبه دوبار تصحیح شد ولی همچنان پیشنهادات باقی است.

وی با اشاره به روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی با انگیزه استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و میهن‌دوستی آغاز شد و به عبارتی دیگر این جنبش ضداستعمار، استبداد، ظلم‌ستیز و علیه وطن‌فروشی بود.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: 16 آذر در اعتراض به استعمار انگلیس و آمریکا، نفی استبداد داخلی، طغیان علیه چپاول ثروت ملت و در طرد عوامل وطن فروش شکل گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات