خبرهای داغ:
به همت پایگاه بسیج مهدیه برگزار شد؛

یادواره شهیده شاخص بسیج در قم + گزارش تصویری

یادواره شهیده رقیه رضایی، به همت پایگاه مقاومت بسیج مهدیه در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۸۳۰۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در این یادواره که دوشنبه شب توسط پایگاه مهدیه حوزه بسیج حضرت مریم(س)، ناحیه مقاومت امام رضا(ع)، در مسجد المهدی برگزار شد، خانواده معظم شهداء، معاونین تعلیم و تربیت و فرهنگی این ناحیه و عموم بانوان محله حضور داشتند.

در ابتدای مراسم، همسر شهید مدافع حرم سعید سامانلو ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این یادواده، ازسجایای اخلاقی شهید والامقام در اجتماع، خانواده و محل کار سخن گفت و ابراز داشت: بی توجهی به مظاهر دنیا، پست، مقام و جایگاه و اتکا و اطمینان به خدا و تسلیم خدابودن از مشخصات این شهید بزرگوار بود.

سارا رباط جزی افزود: از خصوصیات دیگر شهید سامانلو می توان به توجه ویژه ایشان به خانواده و به خصوص تربیت فرزندان اشاره کرد. 

در ادامه برنامه، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه تفکر بسیجی یک تفکر ناب است گفت: انقلابی گری یعنی تصمیم قاطع و به موقع گرفتن، شجاع بودن و اعتماد و اتکا به خدا داشتن، که این موضوع در زندگی شهدا ساری و جاری بود.

اکبر بختیاری اظهار داشت: شهدا برای قرب الهی و اخلاص کار می کردند و رضایت خدا و اهل بیت(ع) و نائب امام زمان را در کارها نصب العین خود قرار می دادند.

وی در ادامه با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: عملیات و تفکر بسیجی بود که در پیروزی رزمندگان و ملت ایران نقش داشت. 

بختیاری با بیان خاطراتی از شهیدان مهدی باکری و رضا احدی ابراز داشت: در زمان جنایتهای کومله دموکرات ها، شهیدانی چون سعید وکیل ناطق با شکنجه های وحشتناک حاضر نشدند کوچکترین توهینی به امام و آرمان های انقلاب اسلامی بکنند؛ اما برخلافش خیلی ها امروز می خواهند امام و تفکرات امام بر جامعه حاکم نباشد و مطرح نشود.

وی گفت تبعیت از امام و ولایت فقیه ازصدر اسلام رمز پیروزی بوده و ملت ما خوب می دانند که باید از اهداف امام و شهدا مواظبت کنند.
 
در حاشیه این مراسم فرمانده حوزه مقاومت حضرت مریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، هدف از برگزاری یادواره شهیده رقیه رضایی را ارتقا روحیه معنوی خواهران بسیجی و میثاق با شهدا و امام شهدا و ترویج و تزریق روحیه جهاد و شهادت طلبی در بین مردم دانست.

گوهر السادات برزین گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری؛ شهادت بالاترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل الله است، همچنین صبر و صلابت و بصیرت خانواده های شهداء بهترین نمونه در ارائه عملی الگوی اخلاق و معنویت اسلامی برای اقشارمختلف جامعه است.

در پایان این مراسم با ارائه لوح سپاس از خانواده شهید مدافع حرم سعید سامانلو و خانواده شهیدان اکبر راسخ نژاد و علی باقرزاده تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: قرائت دکلمه توسط خواهر بسیجی میرهدایتی در وصف شهداء و مداحی ذاکر اهل بیت، حسین اردستانی از سایر برنامه های این یادواره بود.

برپایی نمایشگاه لاله های محله و اهداء هدیه فرهنگی به شرکت کنندگان از برنامه های جانبی این مراسم بود و حاضران دلنوشته های خود را در قالب شعر و جملات کوتاه در وصف شهداء مرقوم نمودند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار