مانور زلزله در مدارس زرندیه برگزار شد

مانور زلزله و ایمنی مدارس با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌‌آور» در مدارس زرندیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۸۳۱۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مانور زلزله و ایمنی همزمان با مدارس سراسر کشور، در مدارس شهرستان زرندیه برگزار شد.

این مانور که با همکاری حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده، جمعیت هلال احمر، شهرداری، آتش نشانی، اداره بهداشت و درمان و آموزشگاه جابربن حیان، با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد.

در این رزمایش، دانش آموزان آموخته‌های خود را در برابر زلزله و ایمنی به صورت عملی به نمایش گذاشتند و نیروهای امدای جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فوریتهای پزشکی پس از نخستن لحظات بروز زلزله فرضی در محل حاضر شدند و نسبت به اقدامات اولیه و امداد مجروحان را انجام دادند.

سرگرد پاسدار محمد مهجوری فرمانده سپاه شهرستان زرندیه در حاشیه این مانور گفت: این مانور با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش‌آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله برگزار شد.

وی افزود: ترویج فرهنگ مقاوم سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.

فرمانده سپاه شهرستان زرندیه خاطرنشان کرد: ایران کشوری حادثه‌خیز است از این رو باید همواره آمادگی لازم را داشته باشیم و از آنجایی که امکان جلوگیری از وقوع حوادث طبیعی وجود ندارد باید با استفاده از علم، تجربه و خِرد تا حد لزوم میزان خسارت وارد شده از حوادث را کاهش دهیم.

سرگرد پاسدار مهجوری به آثار و پیامدهای این آموزش‌ها اشاره کرد و گفت: با آموزش دانش‌آموزان برای مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله باعث کاهش اثرات آن خواهیم بود و با یادگیری دانش‌آموزان در فراگیری امداد و کمکهای اولیه این دانش‌آموز هم در خانواده و هم جامعه می‌توانند موثر باشد.

در این مانور دانش آموزان مدارس با به صدا درآمدن آژیر نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه‌گیری و امدادرسانی به مصدومان را آموزش و تمرین کردند چراکه این آموزش‌ها باعث کاهش خسارت و حفاظت از جان انسان ها می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات