145 میلیارد ریال برای اجرای کانالهای آبیاری لیشتر و خیرآباد گچساران هزینه شد.
کد خبر: ۸۷۸۸۳۳۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

مدیر مشارکت های مردمی و طرحهای زودبازده شرکت آب منطقه ای استان گفت: برای اجرای کانال های فرعی 2 و سه لیشتر و خیرآباد تاکنون 145 میلیارد ریال هزینه شده است.

صمد محمدی افزود: طرح بزرگ آبرسانی از سد کوثر به دشت لیشتر ابتدا به صورت مشارکتی با سهم 70 درصد دولت و 30 درصد مردم آغاز شد اما با تصویب هیات دولت کشاورزان کهگیلویه وبویراحمد از پرداخت هزینه 30 درصدی معاف شدند.
وی گفت: اعتباراین طرح 175میلیارد ریال بود که بخشی از این میزان اعتبار هنوز جذب نشده است.
مدیر مشارکت های مردمی و طرحهای زودبازده شرکت آب منطقه ای استان گفت: با بهره برداری از حدود هزار و 280 هکتار کانال فرعی 2 و سه و اجرای طرحهای کشاورزی زمینه تولید سالانه هزاران تن محصول کشاورزی و میلیاردها ریال درآمد نصیب کشاورزان لیشتری و خیرآبادی شده است.
وی با بیان اینکه کانال فرعی 2 و سه در 480 هکتار از زمین های دشت خیرآباد و 800 هکتار در دشت لیشتر اجرا شده است گفت: مرحله نخست طرحهای آبیاری از سد کوثر در دشت لیشتر و خیرآباد گچساران در 2 هزار و 500 هکتار پیش بینی شده است.
محمدی افزود: عملیات اجرایی کانال های فرعی 2 و سه و هزار و 220هکتار از دشت لیشتر که از سال 81 آغاز شده با 80 درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.
 
وی گفت: طرح انتقال آب از سد کوثر برای 7 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت لیشتر وخیرآباد مصوب شده که اجرای این طرحها بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
محمدی افزود: بیش از 800 میلیارد ریال برای اجرای شبکه اصلی به طول 72 کیلومتر و دیگر بخشها و تاسیسات این طرح بزرگ برای تامین آب هزینه شده است.
مدیر مشارکت های مردمی و طرحهای زودبازده شرکت آب منطقه ای استان گفت: بهره برداری از طرحهای مصوب آبرسانی دشت لیشتر و خیرآباد برای سه هزار و 300 نفر شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.
سد کوثر گچساران با حجم ذخیره آب 580 میلیون مترمکعب در 50 کیلومتری گچساران واقع شده و بیش از 70 میلیون مترمکعب از آب این سد به بخش کشاورزی تخصیص یافته است
.
ارسال نظرات