عملیات اجرایی طرح ملی محور پاتاوه به دهدشت تا پایان سال 96 به پایان می رسد.
کد خبر: ۸۷۸۸۳۴۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه راه اصلی پاتاوه به دهدشت تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: امسال 100 میلیارد تومان و سال آینده 100 میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد و همچنین باند دوم محور بابامیدان به سمیرم نیز امسال 15 میلیارد تومان و سال آینده 20 میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد.

موسی خادمی افزود: 16 میلیارد تومان اعتبار هم مصوب راه اصلی محور باغچه سادات به یاسوج و سی‌سخت است و مقرر شد 10 کیلومتر از مسیر یاسوج به سی‌سخت و 20 کیلومتر از مسیر باغچه سادات آسفالت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توسعه بخش گردشگری در استان به ویژه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا عامل پیشرفت استان است گفت: در سفر هیئت دولت به استان 10 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به زیرساخت‌های گردشگری استان در نظر گرفته شد.

موسی خادمی راه اندازی مجتمع فرهنگی هنری ورودی شهر یاسوج را جز اولویت‌های استان عنوان کرد و افزود: امسال 20 میلیارد و سال 96 حدود 10 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح مصوب شد.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان یاسوج و باشت در هفته دولت 96 به بهره‌برداری می‌رسد، گفت:یمارستان گچساران دارای اعتبار است و برای بیمارستان بهمئی نیز اعتبار در نظر گرفته شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد طرح پارک علم وفناوری استان را یکی از دغدغه‌های مسئولان استانی عنوان کرد و افزود: اعتبار به این طرح تخصیص یافته و به طور قطع آینده توسعه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه طرح سد تنگ سرخ جزطرح  های مهم است، ادامه داد: قرار بود این طرح با هدف تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهر یاسوج و آب شرب شهر شیراز به بهره‌برداری برسد.

خادمی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده با اجرای این طرح حدود 600 هکتار از اراضی تنگ سرخ به زیرآب می‌رفت و ما به تنهایی قادر به پرداخت خسارت نبودیم و استان فارس هم حاضر به مشارکت در پرداخت خسارت مخزن نشد.

وی گفت:درحال حاضر هدف از اجرای این طرح تنها تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت شهر یاسوج است و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده این طرح نیز به سرانجام برسد.

ارسال نظرات