واکنش پورمختار به ادعای اخیر رئیس جمهور در گفت ‌و گو با «بسیج»:
پورمختار گفت: رئیس جمهور با این رویکرد می‎خواهد به‎نوعی بار مسئولیت را از خودش بردارد و این را به مقام معظم رهبری انتقال دهد.
کد خبر: ۸۷۸۸۳۹۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با ابراز تعجب و تاسف از این سخنان رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه تهران که اظهار کرده بود ما هیچ قدمی در مسئله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم گفت: ما توقع نداریم چنین رفتاری را- هرچند که مشابه آن را دیده بودیم – از شخص رئیس جمهور مشاهده کنیم.

پورمختار در ادامه عنوان کرد: این رفتار رئیس جمهور غیرمنطقی است؛ در حالی که مقام معظم رهبری بارها مواضع خود را صراحتا در بین مردم اعلام کردند که بنده در جزئیات دخالتی ندارم، کلیات را به بنده منعکس می‎کنند که من هم اگر نظری باشد می‎گویم، لذا رئیس جمهور با این رویکرد می‎خواهد به‎نوعی بار مسئولیت را از خودش بردارد و این را به مقام معظم رهبری انتقال دهد.

وی بیان داشت: آقای روحانی طوری صحبت کرده که گویی همه جزئیات برجام را به استحضار مقام معظم رهبری رسانده و از ایشان تایید گرفته حتی دستورات کتبی ایشان را نیز اعمال کرده؛ درحالی که اگر دستورات ایشان را اعمال کرده بودند سرنوشت برجام اینگونه نمی شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: این نوع اظهارات آقای روحانی برای جامعه قابل قبول نیست و توقع چنین رفتاری را از شخص رئیس جمهور نداریم.

نماينده مردم بهار و کبودرآهنگ با اشاره به بخشی از بیانات امام خامنه‎ای مبنی بر اینکه برخی مسئولین قبل اجرای برجام می‎گفتند پس از اجرای تعهدات ایران، تحریم ها یکباره برداشته می شود بیان کرد: رهبری معظم انقلاب نیز کلیات مذاکراه را با این شرط پذیرفتند اما اکنون شاهد هستیم که تحریم‎ها برطرف نشده لذا چه جوابی دارند بدهند؟

پورمختار در خاتمه تصریح کرد: این رفتار رئیس جمهور را غیرمسئولانه می‎دانیم و رئیس جمهور باید پاسخگو باشد که بخواهد رفتار و عملکرد خود را به حساب رهبری معظم انقلاب بگذارد؛ مردم نسبت به مقام معظم رهبری اردات و حمایت دارند و این نباید دلیلی شود که آقای روحانی ضعف‎های برجام و نقض‎های که صورت گرفته را با این حرف‎ها پوشش دهد و در مقابل امریکای قدار که فریب خورده، از این بگذرد و این موضوع را بخواهد داخلی کند.
ارسال نظرات