مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی_کاربردی استان البرز؛
دانشجوی انقلابی لزوماً دانشجویی نیست که برای همه چیز فریاد بزند و بیانیه صادر کند، دانشجوی انقلابی باید با شناخت نقاط تیره و روشن تصمیم گیری های کلان جامعه و با نگاه دقیق و موشکافانه به فرمایشات رهبری معظم انقلاب (حفظه ا...) تمام سعی خود را صرف روشنگری و ارائه تحلیل های منطقی به جامعه نماید.
کد خبر: ۸۷۸۸۴۳۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دانشجو، شاید نزدیک ترین کلمه ای باشد که ذهن مخاطب را به سوی اندیشه ورزی، تفکر و تعقل رهنمون می سازد.
 
دانشجوی بصیر و انقلابی باید بداند که امروز وظیفه اش در جامعه چیست 
 
جوان دانشجو سرشار از شور و نشاط جوانی و لبریز از احساسات آرمانگرایانه و مالامال از مطالبه هایی است که برآمده از اندیشه های شکل گرفته در گذر تاریخ است که با ذهن پویای خود آن را تحلیل می کند.

 با نگاهی به تاریخ ملل مختلف در خواهیم یافت که سرمنشاء بسیاری از اتفاقات تلخ و شیرین اجتماعات بشری ریشه در دانشگاه دارد و این دانشجویان بوده اند که بسیاری از صفحات تاریخ را رقم زده اند. تاریخ میهن عزیز ما نیز بر این روال روزگارانی را به تلخی و شیرینی گذرانده است.

آن زمان که مردم مسلمان کشورمان با راه شناسی پیر و مراد خود از ظلمی که توسط رژیم ستم شاهی بر آنها می رفت آگاه شد و با بصیرتی مثال زدنی دل به آرمان های امام خویش سپرد، این دانشجویان بودند که خط امام را پیروی کردند که همانا خط سرخ حسینی بود و آن «سه قطره خونی» که تقدیم نهال نو رسته ی انقلاب شده بود، ثمره همین تفکر و اندیشه صحیح بود که امروز را به بزرگداشت نامشان و البته تامل و تفکر در راهشان به درستی روز دانشجو نام نهادند و این قصه پایانی جز غلبه بر طاغوت نداشت که خدا چنین وعده داده بود.

این پایان را ه نبود و پاسداری از این حکومت اسلامی توانی مضاعف می طلبید و جوانانی برومندتر و باز هم این دانشجویان بودند که دوشادوش مردم قدرشناس و مسئولیت پذیر کشور در مقاطع مختلف در برابر همه ی جهان کفر از درخت انقلابشان محافظت کردند.

اما مطالبات دانشجویی همیشه بر روال و مدار منطق و تفکر صحیح شکل نمی گیرد و وقتی این شور و هیجان جوانی بر ریل بصیرت حرکت نکند، نتیجه ی آن اتفاقات ناگواری خواهد شد که ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی را مجبور به هزینه کرد می نماید.

شاخص ترین این اتفاقات در چند ساله ی اخیر، فتنه ی شکل گرفته توسط دشمنان قسم خورده ی این مرز و بوم بود که با همراهی برخی غافلین و خوش باوران بی بصیرت داخلی شکل گرفت.
 
جالب اینجاست که در این برش از تاریخ نیز روح با بصیرت دانشجویی کنار ولایتمداری جامعه اسلامی حماسه ای ساخت تا بار دیگر روح بصیرت در کالبد جامعه خودنمایی کند.

ساده انگارانه است اگر اتفاقات تاریخ کشورمان را بکاویم و پس از آن امید داشته باشیم که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و اسرائیل روزی برای دوستی با ما گفتگویی را آغاز کنند حتی به تعبیر رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) اگر بر فراز کشورشان ندای ا... اکبر سر دهند.

دانشجوی بصیر و انقلابی باید بداند که امروز وظیفه اش در جامعه چیست،اصولاً معنی انقلابی بودن را باید به درستی برای خود تبیین نماید.
 
دانشجوی انقلابی لزوماً دانشجویی نیست که برای همه چیز فریاد بزند و بیانیه صادر کند، دانشجوی انقلابی باید با شناخت نقاط تیره و روشن تصمیم گیری های کلان جامعه و با نگاه دقیق و موشکافانه به فرمایشات رهبری معظم انقلاب (حفظه ا...) تمام سعی خود را صرف روشنگری و ارائه تحلیل های منطقی به جامعه نماید.

انشاا... که خداوند متعال بر قامت همه ی دانشجویان کشورمان ردای با صلابت بصیرت بپوشاند و ما را از پیروان راستین شهدا و امام شهدا قرار دهد تا روزی شاهد آن باشیم که پرچم این انقلاب به دست با کفایت حضرت امام خامنه ای (حفظه ا...) تقدیم یوسف فاطمه (س) شود.

حسین بهزادی فر/ فعال دانشجویی استان البرز
ارسال نظرات