یک بام و دو هوا در اجرای مصوبات دستگاههای مازندران!

ساخت و ساز های غیر مجاز تخریب خواهند شد/ تخریب ساختمان روستائیان و بی تفاوتی به سازه های خوش نشینان

افرادی که دارای زمین یا باغ بیش از 2 هزار متر باشند می‌توانند درخواست برای ساخت خانه باغ البته در صورت دارا بودن سند ارائه دهند که با تصویب در کمیسیون با آن موافقت می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۸۴۵۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

بسیاری از روستاییان در ساخت مسکن در روستاها با مشکل مواجه هستند این در حالی است که خوش‌نشین‌ها به‌راحتی اقدام به ساخت محلی برای گذران اوقات فراغت خود می‌کنند.

این در حالی است که دریافت مجوز برای احداث خانه در زمین زراعی می‌توان گفت به معنای گذشتن از هفت‌خان رستم است.

این‌ها تنها گوشه‌ای از مشکلات است که به چشم می‌آید در حالی‌که همه جا صحبت از این است که باید از  مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود اما هیچ دل‌بستگی برای روستاییان به‌وجود نیاوردند تا در روستاها بمانند.

در حالی‌که روستاییان از اینکه نمی‌توانند در محل تولد خود زندگی کنند ناراحت هستند، به‌راحتی خوش‌نشین‌ها اقدام به ساخت ویلاهایی برای گذران اوقات فراغت خود می‌کنند.

یکی از روستاییان در این‌باره  اظهار کرد: مدت 10 سال است که در حال تلاش برای دریافت مجوز زمین برای ساخت مسکن هستم ولی هنوز موفق نشدم.

ت. م ادامه داد: وقتی مشغول انجام دیوار و ساخت جاده برای زمین بودم از سوی منابع طبیعی جلوی این کار را گرفتند و اعلام کردند این زمین در محدوده منابع طبیعی قرار دارد.

وی افزود: از آن پس درگیر دادگاه شدم و مدت پنج سال طول کشید تا بتوانم این موضوع را اثبات کنم.

این فرد یادآور شد: پس از آن به دستگاه‌های متولی برای دریافت مجوز احداث خانه یا خانه اقدام کردم و همچنان نیز موفق نشدم.

وی  گفت: سؤال من از مسؤولان این است چرا نباید برای من به‌عنوان ساکن روستا مجوز صادر شود ولی به‌راحتی افراد از سایر شهرها یا حتی استان‌ها با خریداری زمین ساکن شدند ولی این امکان برای من وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره  اظهار کرد: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، زراعی و باغ ممنوع است.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه ساخت‌وساز در محدوده طرح هادی مجاز است و مشکلی ندارد، اضافه کرد: خارج از طرح هادی در قانون خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها است، اگر در حریم شهر و خارج از محدوده روستا باشد قانون بر آن حاکم بوده و ساخت و ساز غیرمجاز ممنوع است و با آن برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: افرادی که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کردند اگر مجوز ندارند با آنان برخورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه از دید ما هیچ استثنایی برای قانون وجود ندارد، بیان کرد: با موارد غیرقانونی برخورد جدی می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: افرادی که دارای زمین یا باغ بیش از 2 هزار متر باشند می‌توانند درخواست برای ساخت خانه باغ البته در صورت دارا بودن سند ارائه دهند که با تصویب در کمیسیون با آن موافقت می‌شود.

این موضوع موجبات رنجش روستاییان را در پی داشته و رفته رفته سعی می‌کنند با مهاجرت به شهرها این موارد را فراموش کنند.

فارس/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار