اکنون هر علم و فن‌آوری که از دانشجویان و جوانان این مرزوبوم نشأت بگیرد، خاری در چشم دشمنان است که آنان را در ادامه راه سست خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۸۸۴۹۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرماندار نکا گفت: ریشه‌های عمیق تفکرات و اقدامات انجام‌شده دانشجویان در طول سال‌های مختلف این انقلاب و استکبارستیزی آنان هیچگاه از یادها نمی‌رود و همین عوامل موجب ماندگاری این روز شده است.

جعفر احمدی در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور نکا، اظهار کرد: اکنون هر علم و فن‌آوری که از دانشجویان و جوانان این مرزوبوم نشأت بگیرد، خاری در چشم دشمنان است که آنان را در ادامه راه سست خواهد کرد.

وی افزود:‌ روز دانشجو به‌عنوان یکی از روزهای تأثیرگذار حیات ملت ایران اسلامی، موجب رشد نهضت عظیم ملی و اسلامی انقلاب و پویایی بیش از پیش دانش در جامعه شد و اکنون ایران اسلامی ما براساس همین دانش و علم و فن‌آوری در اوج قدرت است.

این مسؤول ادامه داد: 16 آذر روز دانشجو که در اعتراض به دخالت‌های بیگانگان در کشور صورت گرفت؛ باید به‌عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی ثبت شده است و موجب بالندگی این قشر است.

احمدی خاطر نشان کرد: دانشجویی یک مکتب است که زمان و مکتب و مقطع نمی‌شناسد و باید به‌عنوان یک مکتب مهم در استکبارستیزی به جامعه منتقل و برای افراد مختلف تبیین شود.

وی افزود: امروز به برکت وجود همین دانشجویان در علم و فن‌آوری سرآمد شده‎ایم و بسیاری از فن‌آوری‌های روز را بدون دخالت بیگانگان در اختیار داریم که بیانگر تلاش دانشجویان و جوانان ما در عرصه‌های مختلف و خودباوری است که باید تقویت شود.

فرماندار نکا گفت: دانشجویان به‌عنوان قشر باسواد و فرهنگی جامعه، وظیفه سنگینی برعهده دارند و افزون بر شخصیت اجتماعی خود، باید الگوی رفتار و تفکر دیگران هم باشند و جامعه از آنان الگوپذیری داشته باشد.

این مسؤول افزود: فعالیت جدی دانشجویان در عرصه‌های مختلف علم، دانش و فن مورد نیاز، جهاد علمی و توجه به پژوهش از وظایف اصلی و ذاتی دانشجویان است که در ادامه راه هم باید با تکیه بر این مسائل در راستای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و نظام گام بردارند.

احمدی اظهار کرد: دانشجویان ما با قرار گرفتن در خط امام راحل و رهبر معظم انقلاب، راه آزادگی و استکبارستیزی را بپیمایند و با ایمان راسخ، در فراگیری دانش و کسب مهارت‌ها و موفقیت‌های مختلف علمی، خود را به درجه عالیه در جهان برسانند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از تجربیات گذشتگان و تلاش برای رسیدن به درجات عالی علم و دانش در سطح مختلف افزود: جایگاه ویژه دانشجوی مبارز و مؤمن ما در همیشه تاریخ ایران اسلامی همواره روشن و تاثیرگذار بوده و هست و در آینده نیز باید شاهد این تاثیرگذاری در نسل بعدی دانشجویان باشیم.

فرماندار نکا ادامه داد: دشمنان ما در طول تاریخ این انقلاب، بزرگان، دانشمندان، فرهیختگان و تأثیرگذاران این انقلاب را با توطئه به شهادت رساندند و ترور کردند و دشمنی استکبار و آمریکا با ایران اسلامی و مخالفت با علم‌آموزی و پیشرفت دانشمندان، دیرینه است.

احمدی گفت: دشمن حتی از فکر شکوفایی و آبادانی کشور ما در هراس است و با تمام توان برای ضربه‌ زدن به انقلاب استفاده می‌کند که دانشجویان و جوانان باید ما با استفاده از توان داخلی و ابزار و فن‌آوری روز بر دشمن نائل شده و ایران اسلامی را به اوج قله‌های علم و فن‌آوری برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها