خبرهای داغ:
اعضا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود با معاون استاندار و فرماندار شاهرود دیدار کردند.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۰۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مسئول بسیج دانشجویی استان به همراه مسئول بسیج دانشجویی شهرستان و اعضا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های شاهرود با معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود در دفتر وی دیدار کردند.

در این دیدار مرتضی دهرویه مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو و تشکر از همکاری فرماندار شاهرود در اجرای برنامه های بسیج دانشجویی با اشاره به توانایی و پاتسیل بسیج دانشجویی در برنامه های مختلف فرهنگی اعتقادی، علمی و پژوهشی و جهادی اظهار کرد: بسیج دانشجویی در سطح استان و شهرستان با استفاده از پتانسیل دانشجویان انقلابی و ولایی اقدام به برگزاری اردوهای جهادی نموده که این اردوها تاثیرگذاری و توانمندی دانشجویان را در برطرف کردن مشکلات مناطق محروم نشان داده است.

وی افزود: برنامه طرح ولایت استانی و کشوری برای دانشجویان برگزار می شود که هدف آن ارتقاء معنوی و اعتقادی دانشجویان است.

دهرویه با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی بیان کرد: طبق توافق انجام شده و طیق قانون ده درصد دانشجویان شهرستان ها باید به این اردو اعزام شوند اما از شهرستان شاهرود فقط 250 نفر در این اردوها امسال شرکت کرده اند و این گلایه را ما از روئسای دانشگاه ها داریم که در این زمینه همکاری کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان طبق فرمایش رهبر انقلاب در راستای حضور در جامعه و مطالبه گری در دو ماه اخیر در خطبه های نمازجمعه سخنرانی می کنند و مطالبات خود را با مردم در میان می گذارند.

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان با اشاره به ستاد تسهیلات و توجه به دانشجویان در این ستاد تصریح کرد: ستاد تسهیلات در کنار کمیته های دانشجویی باید کارگروه های کوچک تشکیل و اینها را به دانشجویان واگذار نماید تا بتوان در این راستا شاهد شکوفایی و رشد و پویایی و خلاقیت باشیم و به جوانان که آینده کشور هستند فرصت رشد و شکوفایی بدهیم.

امیرحسین احمدی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان در این جلسه با اشاره به مطالبات این شورا گفت: در سخنرانی استاندار در دانشگاه صنعتی تمام تشکل ها حضور داشتند اما از بسیج تنها یک نفر حضور داشت که با توجه به اهمیت بسیج در انقلاب و تاکیدات رهبر فرزانه جای تعجب دارد.

وی با اشاره به شهدای گمنام دانشگاه آزاد افزود: بیش از دو سال از تدفین این شهدا می گذرد و هنوز نسبت به ساخت مقبره برای این عزیزان اقدامی نشده است در صورتی که جلساتی برگزار شده است.

احمدی با اشاره به وضع حجاب و عفاف در دانشگاه ها گفت: واقعاً وضع حجاب در دانشگاه ها زیبنده یک جامعه اسلامی شیعی نیست و در این زمینه کم کاری انجام می شود که در دانشگاه علوم پزشکی وضع تاسف بار است.

وی با تاکید بر کم کاری نهادها و ادارات دولتی در بحث اردوهای جهادی بیان کرد: در برگزاری اردوهای جهادی ما شاهد کم کاری یا عدم همکاری ادارات و نهادهای متولی در این امر هستیم که از سطح کلان تا دهیاری ها هستیم.

احمدی با اشاره به برگزاری عادلانه جلسه با تشکل های دانشجویی توسط فرماندار اشاره کرد و ادامه داد: باید تلاش کرد تریبون ها به همه تشکل ها دانشجویی داده شود اما خطوط قرمز رعایت شود.

وی به موضوع اقتصاد مقاومتی و تاکید رهبری اشاره و از فرماندار خواست در این زمینه از همکاری و کمک دانشجویان غفلت نکند.

میعاد میراب مسئول قرارگاه علمی بسیج دانشجویی نیز در این دیدار با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه و اهمیت آن و توجه به مشکلات پروانه کسب در بازار و مسئولین میراث فرهنگی شهرستان اضافه کرد: باید از پتاسیل علمی دانشجویان در کارگروه های کوچک استفاده و از طرح های علمی دانشجویان حمایت شود چرا که آینده این جامعه به دست این جوانان ساخته می شود.

رضا عیوضی مسئول قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی در این جلسه با تاکید بر رفع مشکلات در اجرای اردوهای جهادی و عدم همکاری مسئولین برخی ادارات در برگزاری اردوهای جهادی درخواست کرد تا فرماندار در اردوهای جهادی حضور داشته باشند و موجب دلگرمی دانشجویان را فراهم آورند.

در این نشست صمیمانه سید محمدرضا هاشمی فرماندار شهرستان شاهرود در سخنانی با گرامیداشت روز دانشجو با تقدیر و تشکر از فعالیت بسیج دانشجویی و عذرخواهی از عدم همکاری نهادها در اردوهای جهادی حضور خود در این اردوها به ارائه گزارشی از فعالیت اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان ارائه نمود و بر استفاده از پتانسیل نیروهای جوان در عرصه های مختلف به خصوص دانشجویان تاکید کرد و بسیج را بازوی پرتوان انقلاب و اسلام برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها