بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گیوی همزمان با 16 آذر، روز دانشجو بیانیه ای را صادر کرد.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۰۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گیوی با فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو، بیانیه ای را با محوریت دانشجوی انقلابی صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله القاسم الجبارین

شانزدهم آذر سال 1332، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران ، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و شریعت رضوی در اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در امور ایران و سفر «ریچار نیکسون» معاون رئیس جمهوری آمریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان به پا خواستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استکبار ستیزی، استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

امسال در شرایطی از 16 آذر و روز دانشجو استقبال می کنیم که چند روزی نیست از اربعین سرور و سالار آزادگان عالم، حضرت ابا عبداله الحسین (ع) و حوادث تروریستی و وحشیانه در کربلا و استان حله گذشته است. در هر دو حادثه عظیم، ایستادگی در مقابل ظلم و جور و طاغوت ستیزی در نهایت مرتبه اش متجلی است.1400 سال قبل امام حسین (ع) با یاران قلیل خود در مقابل همه جباران زمان ایستاد تا قیام عاشورا را الگو و نقطه عطف استکبار ستیزی در طول تاریخ قرار دهد.16 آذر روزی است که دانشجویان مومن و انقلابی ایران، نفرت و انزجار خود را از حضور و دخالت استعمار گران در کشور ابراز داشتند تا از دین، دنیا و فرهنگ حسینی مان صیانت کنند و آن روز به عنوان نماد استکبار ستیزی و بیداری دانشجویی، در دفتر مقاومت و ایثار این مرز و بوم، با مهر خون سرخ دانشجویان ثبت کنند.

لذا ما دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد گیوی بر خود لازم می دانیم نکات ذیل را یاد آور شویم:

هرگاه جنبش دانشجویی به جناح های سیاسی بپیوندد، از هویت واقعی و تاریخی خود، که حمایت از مردم بوده است، فاصله می گیرد. از این رو دانشجو لازم است «سیاسی» بوده و از بینش و تحلیل سیاسی قوی و مشارکت سیاسیسازنده برخوردار باشد؛ ولی از «سیاست بازی» و افتادن در دام جنجال های سیاسی و جناحی بپرهیزد. چنانکه یکی از شاخصه های بارز 16 آذر 1332 تشخیص و تحلیل درست و ایفای نقش صحیح جریان دانشجویی در راستای مصالح ملی در آن برهه از زمان بود. در شرایط کنونی نیز دانشجو با الگو قرار دادن آرمان های اسلامی و ملی خویش، وظیفه دانش پژوهی، تعمق، نوآوری علمی و تلاش در جهت اعتلای اقتصادی و فرهنگی کشور را هرگز از منظر خویش دور نخواهد ساخت و با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات باید نگذاشت که دانشگاه به جولانگاه و عرصه سیاسی تبدیل شود. دانشگاه باید همانند گذشته بی طرفی خود را ادامه داده و سعی بر افزایش بصیرت دانشجویان نماید.

دانشگاه بالاترین مکان آموزش عالی است و در دین و اعتقادات ما بسیار بزرگ انگاشته گردیده و میبایست ما از آن تا آخرین قطره خونمان حراست نماییم که هیچکس حق اتلاف وقتی را که در جهت آموزش و تقویت جهان اسلام و بی نیازی از بیگانگان صرف می شود را نداشته باشد.

والسلام علی عباد الله الصالحین

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کوثر

به مناسبت 16 آذر روز دانشجو // 1395/09/16

ارسال نظرات