خبرهای داغ:
به مناسبت روز دانشجو مراسمی با حضور حصاری، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و شهربانو امانی، نماینده ادوار مجلس پنجم و ششم و مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز دوشنبه 15 آذرماه در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۲۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این مراسم که توسط تشکل فرهنگ و سیاست دانشگاه برگزار شد در ابتدای مراسم سینا قلیچ دبیر انجمن فرهنگ و سیاست  با تشکر از حضور مهمانان و دانشجویان در این مراسم گفت: جنبش دانشجویی همواره فراز و فرود های بسیاری پشت سر گذاشته، این حق تشکل های دانشجویی هست که مطالبه گر و نقاد باشند و گاهی تشکل ها این حق طلبی و سئوال و نقد را به خاطر تهدیدها  آنطور که باید انجام نمی دهند.

وی گفت: در زمانی که نهادهای نظارتی دانشگاه چون حراست، کمیته انضیاطی در دانشگاه وجود دارند چرا باید نهادهایی از بیرون دانشگاه بر فعالیت تشکل ها نظارت کرده و آنها را مجازات و یا متهم به نقض و قانون شکنی کنند.

در ادامه محمد جواد حصاری، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: عنصر بارز و وجه تمایز دانشجویان نسبت به دیگر اقشار جامعه  عدالت خواهی، استقلال طلبی و آزادیخواهی، منطق و عقلانیت آنها است.

وی، افزود: عدالت در قاموس دینی و فرهنگی ما جای دادن هر کس یا چیزی در جایگاه خویش است و فروکاستن قدر و قیمت ها با عدل و عدالت تناسبی ندارد.حصاری بیان داشت: عدل در آموزه های فرهنگی ما مسلمانان چنان جایگاه ویژه ای دارد که بسیاری از بزرگان اسلامی گفته اند هر چه عادلانه نیست اسلامی هم نمی تواند باشد.

جوادی حصار با بیان اینکه خطا جزو ذات انسان است، تقدس بخشی به رفتارهای انسانی را سرآغاز خطا دانست و ادامه داد: آنچه امروز، دیروز و فردای حرکت های دانشجویی را تهدید می کند خروج از جاده انصاف و عدالت است.

جوادی حصار در ادامه گفت: مخالفت با برجام از جمله کارهای مخالفان داخلی و برخی تندروهای خارجی بود که با تمام توان در مقابل آن ایستادند، اما با اراده ملت ایران و دیپلماسی هوشمندانه دولت، این توافق به سرانجام رسید.

جوادی حصار، برجام را برخاسته از اراده  ملت ایران دانست و گفت: هم جهان و هم نظام اسلامی به این نتیجه رسیده که باید این مشکل در تعامل طرفین حل شود و خوشبختانه این ایده به ثمر نشست.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه مظهر اندیشه ورزی و دوری از احساسات هیجان زده است، گفت: آمریکایی‌ها پس از آنکه در برجام دور خوردند، بازی های جدید خود را در زمین ایران آغاز کرده اند و می گویند تمدید تحریم ها جزو برجام نبوده تا با به واکنش کشاندن ما، جمهوری اسلامی را ناقض برجام اعلام کنند، از اینرو باید هوشیاری خود را بیش از پیش حفظ کنیم.

جوادی حصار در ادامه تصویب پیشنهاد ایران مبنی بر کاهش تولید نفت اعضای اوپک و همچنین افزایش سهم تولید نفت ایران را رویداد و پیروزی بزرگی برای دولت و ملت ایران عنوان کرد که باید به درستی برای مردم تبیین شود.

در ادامه شهربانو امانی نماینده ادوار مجلس پنجم و ششم و مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: نظارت و مطالبات دانشجویی بر امور کشور به شفاف سازی عملکرد دولت کمک موثری خواهد کرد.

شهربانو امانی با گرامیداشت یاد سه دانشجوی مبارز سال 32 افزود: این سه دانشجوی اهورایی با حرکت و مبارزه خود مبدا تاریخی روز دانشجو شدند و دانشجویان نسل امروز نیز به عنوان میراث داران شایسته آنان با وجود موانع بسیار، همواره از این هویت دفاع کرده اند.

وی اضافه کرد: آنها که از حضور و خرد جمعی دانشجویان منتقد نگران هستند، درستی تربیت نسل بعد از خود را باور نداشته و آن به زیر سئوال برده اند.

امانی ادامه داد: وقتی فرهنگ تزویر دامن گسترانید و دروغ بصورت ساختاری در جای جای کشور ریشه دوانیده، بیشترین آسیب را در این میان فرهنگ یک ملت خواهد دید.

وی عدالت خواهی، آزادیخواهی و استکبار ستیزی را خصیصه جنبش دانشجویی و حق اساسی تمام دانشجویان دانست و گفت: این مشخصه سوخت و موتور محرکه جنبش دانشجویی در طول تاریخ بوده و همواره با آن همراه خواهد بود.

وی در ادامه از تیم دیپلماسی کشورمان به عنوان قهرمانان ملی یاد کرد و گفت: برجام نتیجه اراده یک ملت بود و نگرانی دلواپسان نیز از همسویی همین اراده هاست.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه کمتر دولتی در ایران به اندازه دولت یازدهم چنین دچار بی مهری و مشکلات سخت اقتصادی بوده است، ادامه داد: اگر تنها دستاورد برجام رفع سایه شوم جنگ از سر این کشور باشد، این توافق موفقی بوده است.

امانی، تشکیل کمپین و جمع آوری یک میلیون و 700 هزار امضا برای حمایت از دریاچه ارومیه را جلوه ای کوچک از همین تلاش ها عنوان کرد و افزود: این اراده و مطالبه جمعی توانست مسئولان را متوجه این مشکل و احیای دریاچه ارومیه کند.

این نماینده ادوار پنجم و ششم مجلس، انفعال جامعه را آغاز مرگ تدریجی آن دانست و ادامه داد: وقتیکه دانشجو یا شهروندان به انفعال کشیده شوند، جامعه پویایی خود را از دست خواهد داد.

امانی، با انتقاد از فضای رسانه ای کشور در اطلاع رسانی ناکافی عملکرد دولت گفت: متاسفانه درحالیکه دولت تدبیر و امید به پشتوانه مردم و تلاش تیم دیپلماسی اقتصادی خود توانست اعضای اوپک را به کاهش تولید نفت و افزایش سهمیه تولید خود متقاعد و همسو سازد، بازتاب مناسب و اطلاع رسانی درستی را از سوی رسانه ملی شاهد نبودیم در حالیکه در پی تمدید تحریم های آمریکا، رسانه ملی به دنبال تهیه گزارش های مردمی در این زمینه است.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ برگزار و دانشجویان سئوالات خود را به شکل شفاهی بیان کردند که پاسخ داده شد. پخش کلیپ و اهدای یادبود به مهمانان مراسم از دیگر بخش های این مراسم بود.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها