رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: در پی لغو سخنرانی یک نماینده در مشهد مسئولان عنوان کردند که این اتفاق مایه شرمساری است و این در حالی است که از دو روز گذشته تا امروز بیش از ۴۰ سخنرانی در دانشگاه‌های کشور لغو شده، چرا این‌ها مایه شرمساری نیست؟
کد خبر: ۸۷۸۸۵۴۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

به گزارش بسیج نیوز ؛گودرزی روز گذشته در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در خصوص چرایی برگزاری جشن در روز دانشجو گفت: 63 سال مبارزه با ظلم تاریخ جنبش دانشجویی است و طی این 63 سال جنبش دانشجویی ایران با امریکا مقابله کرده است آیا این مسئله جشن گرفتن ندارد؟ چرا در این روز شاد نباشیم و همه این مجاهدت ها را گرامی نداریم؟


رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: برخی می گویند چرا مرگ بر امریکا می گویید؟ و همه مشکلات کشور را به امریکا نسبت می دهید. در پاسخ به این افراد عنوان می کنیم درست است که تمامی مشکلات کشور از سوی امریکا نیست اما آیا می توان مشکلاتی را که در این سال ها امریکا بر ایران تحمیل کرده را نادیده گرفت.

وی با طرح این پرسش که چه کسی به ناموس این کشور تجاوز می کرد و چه کسی ثروت این مملکت را به غارت می برد، تاکید کرد: مگر می توان تمامی این ظلم ها و غارت ها را نادیده گرفت.

گودرزی بر نقش جدی امریکا در مشکلات ایران تاکید و تصریح کرد: بخشی از مشکلات امروز به دلیل تحریم هایی است که این کشور بر ملت ایران تحمیل کرده است که قرار بود در برجام تحریم ها برداشته شود اما نشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی یادآور شد: از اول فرودین ماه سال 59 تاکنون تحریم شده ایم آیا در این مدت کودک کشی کردیم یا نسل کشی؟ این که شما جشن می گیرید و این که مرگ بر امریکا می گویید براساس حق است و صفحات تاریخ بشریت نشان دهنده چرایی این مرگ بر امریکا می باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه 63 سال مرگ بر امریکا گفتن به عنوان نماد لگدمال کردن انسانیت و به عنوان نماد تبعیض نژادی، ظلم و زور است، ویژگی دوم جنبش دانشجویی را عدالت خواهی دانست و بیان داشت: جنبش دانشجویی همه به دنبال عدالت خواهی بوده است و عدالت خواهی را همیشه مطالبه کرده است.

گودرزی با تاکید براینکه دانشجوی ایرانی فقر و فساد را نمی تواند تحمل کند، گفت: نمی شود خانواده هایی باشند که با فقر دست و پنجه نرم می کنند آن گاه مدیری در جمهوری اسلامی ایران حقوق نجومی دریافت کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: مدیران در نظام جمهوری اسلامی ایران موظف هستند براساس قانون زندگی در حد طیف متوسط جامعه داشته باشند.

وی خطاب به مسئولین ضمن بیان اینکه چه گلی به سمت این ملت زدید که حقوق صد میلیون تومانی اخذ می کنید، گفت: ماهاست که از مسئولین کشور سوال می کنیم که در خصوص پیگیری حقوق های نجومی چه کرده اید اما جوابی دریافت نمی کنیم.

گودرزی با بیان اینکه جنبش دانشجویی با کسی عهد اخوت نبسته است، گفت: تمامی دولت ها و مجالس بعد از جنگ باید در عمل نشان دهند که برای مبارزه با فساد و احقاق عدالت چه کرده اند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه در عین حال که مرگ بر امریکا می گوییم خواهان عدالت نیز هستیم، تاکید کرد: یکی از شعارهای اصلی جمهوری اسلامی ایران کرامت انسانی است و کرامت انسانی به این معناست که نباید کسی در فقر دست و پنجه نرم کند و به واسطه فقر عزت خود را از دست بدهد. دولت های برای این اصل اساسی چه کرده اند؟

وی تصریح کرد: به قدری تجربه داریم و به قدری شعارهای مختلف شنیده ایم که مطمئنا کسی نمی تواند بعد از این 37 سال مردم را فریب دهد. به طور کلی جنبش دانشجویی نمی گذارد که مردم فریب بخورند.

گودرزی با تاکید براینکه چنانچه بدنه دانشجویی کشور گفتمانی را دنبال کنند و بر روی مسئله ای اولویت دهند مسئولین مجبور به پاسخگویی خواهند بود، حرف زدن با مردم و روشنگری را وظیفه دانشجو دانست و خاطر نشان کرد: مطالبه گری را دست کم نگیریم. در پی لغو سخنرانی یک نماینده در مشهد مسئولان عنوان کردند که این اتفاق مایه شرمساری است و این در حالی است که از دو روز گذشته تا امروز بیش از 40 سخنرانی در دانشگاه های کشور لغو شده چرا این ها مایه شرمساری نیست؟

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: درصد بیکاری در برخی استان های کشور به 50 درصد رسیده است و تولید ملی تا حدودی تعطیل شده آیا این ها مایه شرمساری نیست؟

وی با بیان اینکه مسئولین با مردم صادقانه سخن بگویند گفت: سال هاست رفتارهای انتخاباتی مسئولان را پشت سر گذاشتیم بنابراین در انتخابات سال 96 فردی نمی تواند مردم را صرفا با شعار دادن پای صندوق رای بیاورد.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود اتفاقات رخ داده در کشور و مسئله حقوق های نجومی را متاثر از خوی اشرافی گری مسئولان دانست و گفت: متاسفانه پس از جنگ خوی اشرافی گری بر برخی از مسئولین غلبه یافته به طوری که نمی دانند حقوق 700 هزار تومانی یعنی چه؟

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید براینکه مسئولین به این پرسش پاسخ دهند که در زمینه حقوق های نجومی چه کرده اند ابرازکرد: چرا مسئولین برخورد نمی کنند این ها مایه شرمساری است.

وی با تاکید براینکه عزت ایرانی در فرودگاه های خارج از کشور لگدمال شده است تصریح کرد: پیشرفت های 37 سال گذشته را در کنار مشکلات ببینید جنبش دانشجویی زمانی پرچم دار خواهد بود که استقلال فکری داشته باشد بنابراین تمامی سخنان را گوش دهید و در نهایت انتخاب کنید.

گودرزی افزود: دانشجو باید سیاسی باشد و قدرت تحلیل داشته باشد چنانچه جنبش دانشجویی استقلال فکری خود را از دست دهد یقین بدانید که فاتحه ملت خوانده خواهد شد.

وی در پایان بار دیگر با تاکید بر اینکه دانشجویان حجم خدمات قبل و پس از انقلاب را با هم مقایسه کنند یادآور شد: 37 سال گذشته هم پیشرفت داشته ایم و هم عقب گرد، دانشجو باید هر دو را با هم ببیند همان طور که در مسئله هسته ای رشد کردیم با تلاش خواهیم توانست در دیگر رشته ها نیز رشد کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات