نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دانشجویان نخبه ایران اسلامی خار چشم مستکبران جهان هستند به همین سبب دشمن در صدد اضمحلال بنیان فکری این قشر توانمند است
کد خبر: ۸۷۸۸۵۶۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی سه شنبه شب در جمع دانشجویان نخبه  بسیجی سیستان و بلوچستان در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت این استان اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل درصدد انهدام و یا ربایش دانشجویان نخبه ایران اسلامی هستند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: بخش عمده ی پیشرفت کشورهای غربی حاصل مغز و تفکر نخبگان کشورهای اسلامی است.
عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دانشجویان نخبه ایران اسلامی امروز در جهان به عنوان یک الگوی پیشرفت و ترقی شناخته می شوند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: امروز دنیای غرب و استکبار جهانی علیه ایران و کشورهای اسلامی توطئه های بسیار زیادی انجام می دهند که خنثی سازی این توطئه ها بر عهده دانشجویان نخبه است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان نخبه با عرق دینی و ملی باید در جهان به خوبی بدرخشند و مایه افتخار برای اسلام و ملت ایران باشند.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: دانشجویان نخبه پیگیری و جدیت در کارها را باید سرلوحه خودشان قرار دهند.
عضو خبرگان رهبری افزود: جوانان سیستان و بلوچستان از ضریب هوشی بسیار زیادی برخوردار هستند به طوری که این موضوع ثبت جهانی شده است.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: کسب علم به ذات خودش به تنهایی ارزشمند است و نباید تولید علم مساله ای برای کسب شهرت و نان باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: کسب علم را باید وسیله ای برای تولید علم و رسیدن به قله های رفیع جهانی در نظر گرفت.
عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) و مدیر مسئول هفته نامه ' پرتو سخن' نیز در این نشست گفت: پیامبر اسلام (ص) در زمانی مبعوث شدند که مردم آن دوران در جاهلیت و گمراهی به سر می بردند.
حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش اظهار داشت: خداوند پیامبر (ص) را در چنین جامعه ای به عنوان مبشر می فرستد تا مردم را از جهالتی که در آن گرفتار هستند نجات دهد.
وی بیان کرد: اتفاقی مهمی که در عربستان آن زمان با محوریت پیامبر اکرم(ص) افتاد این بود که جاهلیت و گمراهی را از آن جامعه دور کردند.
مدیر مسئول هفته نامه پرتو سخن افزود: امروز جهان گرفتار جاهلیت مدرن است به طوری که در برخی از کشورها می بینیم که انسان ها با حیوانات و اشیاء مانند برج ایفل ازدواج می کنند.
وی اضافه کرد: دنیایی که امروز ادعای مدرنیته شدن را دارد دست به چه کارهای کثیف و دور از شخصیت یک انسان آزاده انجام می دهد.
عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: امروز چنان روابط جنسی در کشورهای غربی حاکم شده که حتی در زمان جاهلیت وجود نداشته است.
حجت الاسلام و المسلمین روانبخش اظهار داشت: تنها چیزی که غرب و جهان را می تواند نجات دهد اسلام و آموزه های قرآن است.
وی بیان کرد: قرآن در دنیای به اصطلاح مدرنیته غرب نسخه شفا بخشی است که می تواند آن را از جاهلیت مدرن نجات دهد.
وی افزود: مکاتب بشری در دنیا به دنبال این بودند که دین را از بین ببرند اما امام خمینی(ره) توانست حاکمیت دین را در کشور به اثبات برساند.
وی خاطر نشان کرد: مستکبران و جهان غرب در تلاش برای جلوگیری از جهانی شدن دین مبین اسلام هستند که در این برهه و شرایط زمانی دانشجویان نخبه وظیفه دارند مانع این نوع حرکت ها و توطئه ها شوند

ارسال نظرات