باید تلاش کنیم فرصت‌های برابر برای تمامی شهروندان خصوصا معلولان ایجاد نماییم تا این افراد حضور موثر و فعالی در جامعه داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۶۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار ابهر در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان خدمت به معلولان را کاری طاقت فرسا اما لذت بخش توصیف نمود و گفت: اگرچه معلولان دارای محدویت‌هایی هستند اما همین افراد استعدادهایی دارند که اگر به نحو شایسته از آنها استفاده شود می توانند در رده فرهیختگان جامعه قرار گیرند.

علی حیدری از اجرای طرح "غربالگری سلامت" به عنوان یکی از اقدامات مثبت انجام شده توسط اداره‌کل بهزیستی یاد کرد و افزود: با آگاه‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم از سوی ارگان‌ها و نهادهای مختلف می‌توان مشکلات جسمی در زمینه معلولیت طی سال‌های آتی را تا حد زیادی کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه نباید توجه به معلولان منحصر به روز خاصی از سال باشد اظهار داشت: باید انتظارات و خواسته‌های معلولان را شنید و در پی فراهم آوردن نیازهای این قشر از جامعه شد. چرا که این دست از افراد دارای استعدادهای فراوانی هستند که باید شکوفا شود.

علی حیدری در ادامه ضمن تبریک روز 13 آذر به عنوان "روز دانشجو" اظهار داشت: در سال 1332 با شهادت چند تن از دانشجویان در حرکت هوشمندانه و مقتدرانه، مقدمات وقوع انقلاب اسلامی محقق شد و از همان زمان و بعد از پیروزی انقلاب چنین روزی به نام روز "استکبارستیزی" نام گرفت.

فرماندار ابهر با تاکید بر گسترش روحیه استکبار ستیزی در جامعه، ادامه داد: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا ما نتوانیم به عنوان کشوری مستقل، با توانمندی بالا و مقتدر عمل کنیم، لذا برای مقابله با دشمنان باید آگاهی خود را در جامعه ارتقاء بخشیم.

ارسال نظرات