عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی به شکل صحیح موجب تحقق اهداف کمیته امداد در زمینه توانمندسازی، فکری، فرهنگی و اقتصادی خانواده‌‎ها خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۹۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در همایش معاونان حمایت و توانمندسازی شهرستان‌های زنجان با اشاره به اینکه امام علی (ع) در کمک به محرومان و امام حسن (ع) در کمک به ایتام همواره پیشگام بودند، گفت: همه ائمه معصومان (ع) به شخصه پیگیر مسائل و مشکلات محرومان بودند.

هدایت صفری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) نیز همواره دغدغه محرومان را داشتند و یکی از دلایل تاسیس کمیته امداد نیز همین امر بود، افزود: با توجه به همین امر درست 22روز پس از پیروزی انقلاب تاسیس کمیته امداد به دستور معظم له صادر شد.

صفری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه رسیدگی به امور محرومان و رفع نیازهای آنها افزود: با توجه به تاکیداتی که بزرگان دین در زمینه فقرزدایی دارند، فعالیت کمیته امداد در این بخش بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه فقر تبعات منفی بسیاری در جامعه دارد، گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر است و حتی کسانی که به دین اسلام نیز ایمان ندارند، فقر را یک پدیده اجتماعی آسیب زا می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با فقر نباید تدافعی بوده و باید با طراحی بسته های منطبق با نیاز برخورد تهاجمی با این موضوع داشت، اظهار کرد: انقلابی و جهادی کار کردن در این بخش منجر به موفقیت خواهد شد.

صفری با تاکید بر داشتن روحیه بسیجی و جهادی در محرومیت‌زدایی و ارائه بسته‌های مناسب حمایتی در این بخش گفت: وظیفه معاونان توانمندسازی در این بخش مدیریت فقرزدایی در تمامی حوزه ها با استفاده از ظرفیت های موجود است.

وی ادامه داد: معاونان حوزه‌ها باید با یک مدیریت موثر، خلاقانه رصد و پایش بازخوردها تلاش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها و توانمند سازی آنها تلاش کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه میانگین پرونده موجود به ازای هر مددکار را 450 مورد اعلام کرد و گفت: باید بهبود مستمر در کار و بهره وری نیروی انسانی با سخت کوشی و صرفه‌جویی انجام شود.

وی با تاکید بر عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و عمل به آن افزود: عملیاتی کردن این موضوع مهم به شکل صحیح موجب تحقق اهداف کمیته امداد در زمینه توانمندسازی، فکری، فرهنگی و اقتصادی خانواده‌ها خواهد شد.

صفری در ادامه با اشاره به اینکه منابع دولتی متناسب نیازهای مددجویان نیست، گفت: باید برای کمک بهتر و بیشتر به مددجویان نسبت به اعتمادسازی و اطمینان بخشی به مردم اقدام و مشارکت آنها در برنامه فقرزدایی برجسته نمود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه انفاق و اکرام و احسان به ایتام را معامله با خداوند عنوان کرد و گفت: کمک به محرومان صدقه جاریه است و اجر دنیوی و اخروی دارد.

وی همچنین به اجرای صحیح طرح مفتاح‌الجنه نیز تاکید کرد و افزود: توجه به اجرای صحیح طرح مفتاح الجنه موجب بالا رفتن مشارکت خیرین خواهد شد.

صفری با اشاره به اینکه طی سال جاری 8 هزار و 621 مورد بازدید از خانوادههای مددجو انجام شده است، گفت: میزان درآمد این طرح در استان 990 میلیون ریال بوده است.

وی گفت: با اجرای هدفمند این طرح با یک رویکرد اقناعی و توجه به مناطق محروم درآمد این طرح بالا رفته و مشارکت خیران بیشتر خواهد شد.

گفتنی است، همایش معاونان حمایت و توانمندسازی شهرستان‌های زنجان به منظور بررسی راهکارهای ارائه خدمات بهتر در زمینه خودکفایی خانواده‌های مددجو برگزار شد.

ارسال نظرات