مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود:
حجت الاسلام شریفی در کارگاه آموزش امر به معروف و نهی از منکر حوزه بسیج جامعه زنان فاطمه الزهرا(س) شاهرود گفت: بانوان ما با حجاب اسلامی خود مروج عفاف و حجاب در جامعه و نشر دهنده این معروف بزرگ هستند.
کد خبر: ۸۷۸۸۶۲۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شریفی در کارگاه آموزش شورای امربه معروف پایگاههای بسیج جامعه زنان حوزه فاطمه الزهرا(س) که با حضور اعضای شورای امربه معروف و سرگروههای صالحین در مسجد ابوالفضل (ع) شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به اهمیت امر به معروف در قرآن و روایات دینی اظهار کرد: امر به معروف در کنار برپایی نماز آمده و دارای اهمیت ویژه ای از دیدگاه اسلام است و باید همه ما در این خصوص مسئول باشیم و توجه و دقت لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به مصادیق امر به معروف در موضوعات مختلف اعتقادی، خانوادگی، اجتماعی افزود: امر به معروف منحصر به جامعه نیست و ما در زندگی فردی و خانوادگی خود نیز باید امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه داشت.

شریفی خاطر نشان کرد: ما در زندگی فردی و خانوادگی بسیاری مسائل را داریم که نیاز به امر به معروف و یا نهی از منکر دارد مثل استفاده از منابع انرژی و آب که باید اسراف نکنیم و در مصرف درست آن دقت کنیم و این خود اشاعه معروف و جلوگیری از منکر در خانواده است.

وی تصریح کرد: توجه داشتن به رفتار اعضا خانواده و ترویج اعتقادات دینی و توجه دادن به فرایض در بین فرزندان خود امر به معروف در خانواده است.

شریفی بیان کرد: اگر ما این موضوعات را به پیرامون خود بسط نماییم می بینیم که در جامعه نیز ترویج امر به معروف یعنی توجه دادن همگانی به خوبی ها و استفاده درست از مواهب الهی و پرهیز از بدی ها و ناهنجاری های اجتماعی است.

وی ادامه داد: اگر خانواده درست شود جامعه نیز اصلاح می شود و اگر خانواده ها دچار بحران باشند جامعه نیز دچار بحران هایی چون پدیده طلاق و ناهنجاری های گوناگون می شود و باید تلاش کنیم فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترویج و اشاعه یابد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود تاکید کرد: در بحث عملی امر به معروف بهترین روش تذکر لسانی با برخورد و رفتار خوش است که اثرگذار می باشد و پیامبر اعظم که اسوه الگوی حسنه است اینگونه رفتار می کردند.

وی افزود: تلاش دشمن در این برهه کمرنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است چرا که با کمرنگ شدن این فریضه دعوت به معروفات و نهی از منکرات کم شده و جامعه ای اینگونه شود کم کم رو به انحطات اخلاقی می گذارد و افراد بی تفاوت به اورات فردی و اجتماعی شده و بی هویت می شوند و تسلط بر این جامعه راحت است.

شریفی عنوان کرد: باید همه تلاش کنیم تا با رفتار و اخلاق فردی بتوانیم نمونه عملی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم و بانوان ما با حجاب اسلامی خود مروج عفاف و حجاب در جامعه و نشر دهنده این معروف بزرگ هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها