خبرهای داغ:
مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مجسمه فيل و پيكره تاريخي ايراني كه به صورت غيرقانوني در حال انتقال بودند، در سمنان كشف و به اداره ميراث فرهنگي ارائه شدند.
کد خبر: ۸۷۸۸۶۳۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، يدالله يحيي پور در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ماموران پاسگاه پلیس راه دو منظوره سمنان در ایست و بازرسی به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک شده و پس از بازرسی از خودروی متهم، سه شي كشف كردند.

وي گفت: پس از بررسي كارشناسان ميراث فرهنگي استان سمنان مشخص شد مجسمه به شکل فیل و پیکره حیوان با لعاب فیروزه ای داراي ارزش فرهنگي و تاريخي هستند و مجسمه به شکل اسب تقلبي است.

وي افزود: جنس مجسمه فيل  از سنگ و داراي قدمت تاريخي متعلق به ايران است و  پیکره حيوان با لعاب فیروزه ای داراي قدمت معاصر اسلامي است.

يحيي پور با بيان اينكه جنس مجسمه اسب نيز از سنگ است، گفت: اين مجسمه فاقد ارزش تاريخي است.

وي افزود: پرونده متشکله به همراه اشیای مکشوفه به دادسرای عمومی و انقلاب سمنان ارسال و پرونده مورد رسیدگی قضائی قرار گرفته  و اشیای تاریخی و فرهنگی به نفع سازمان میراث فرهنگی ضبط وجهت نگهداری در موزه ،تحویل اداره کل میراث فرهنگی شده است.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه عمل حفاری به قصد تحصیل اشیای تاریخی و فرهنگی و خرید و فروش آن طبق ماده قانونی فوق جرم بوده که علاوه بر ضبط اموال تاریخی به نفع سازمان میراث فرهنگی، مرتکب مشمول مجازاتهای مقرر در ماده قانونی فوق( شش ماه تا سه سال حبس) خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها