خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه خیران مراکز نیکوکاری استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 94 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کرده اند، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۸۸۸۷۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین دشتی افزود: در حال حاضر 53 مرکز نیکوکاری فعال با محوریت مساجد در سطح استان وجود دارد که این مراکز با محوریت مساجد بهترین محل برای کمک به نیازمندان جامعه هستند.

وی با تاکید به اینکه مراکز نیکوکاری با هدف حذف بوروکراسی اداری، شناسائی نیازمندان و جذب خیرین به وجود آمده اند،خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری استقلال مالی و اداری دارند و کمیته امداد دخالتی در اداره امور آنها نداشته و صرفا تجارب خود را در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می دهد.

دشتی با اشاره به اینکه 66 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند،تاکید کرد: پشتوانه کمیته امداد استان در مساعدت به مددجویان و نیازمندان، مردم و خیران نیکوکار هستند و عمده منابع این نهاد را کمک های مردمی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند، اظهار داشت:راه اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم نقش مهمی در سرعت بخشی کمک به نیازمندان داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید به اینکه شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است، گفت: فلسفه و ماهیت تشکیل شبکه‌های نیکوکاری در محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محلات در کمک رسانی به نیازمندان است.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری، دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند که می‌توان در جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلامی در جامعه از این مراکز بهره‌مند شد،خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم کمیته امداد در توسعه مراکز نیکوکاری تقویت همبستگی اجتماعی، گسترش ارتباطات بین اهالی محل و حفظ عزت نفس و کرامت انسانی افراد نیازمند است که تاکنون گام‌های موثری در این خصوص برداشته شده است.

ارسال نظرات