مسوول بسیج سازندگی کشور گفت: در جنگ اقتصادی هم بسیج پیشتاز و خط شکن صفوف اقتصادی است. بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی، تکلیف و نقش تعیین کننده برای خود مشخص کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۸۸۷۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸

سردار نعمان غلامی مسوول بسیج سازندگی کشور درگفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نقش بسیج سازندگی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بسیج در همه عرصه های انقلاب اسلامی همیشه نقش تعیین کننده داشته است از اینرو تشکیلات بسیج دارای تشکیلات گسترده ای است که از روی رغبت، انگیزه و عشقی که به انقلاب داشته در عرصه های مختلف سازندگی و توسعه کشورمان نقشی مهم ایفا کرده است همانگونه که بسیج در عرصه دفاع مقدس ، مبارزه با تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی حضوری پررنگ در دفاع از انقلاب اسلامی داشته است.

وی با بیان اینکه بسیج، در جنگ اقتصادی هم پیشتاز و خط شکن رفع مشکلات اقتصادی است افزود: بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی، تکلیف و نقش تعیین کننده برای خود مشخص کرده است. در اقتصاد مقاومتی هم بسیج باید پیشتاز و خط شکن باشد این در حالی است که بسیج درصدد برآمده تا برای مردمی کردن اقتصاد، الزامات لازم را انجام دهد.

سردار غلامی در ادامه اظهار داشت: ظرفیت اقتصادی بسیج، در صحنه آمده و از اینرو گام‌هایی در جهت گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی و تبیین نقش مردم برداشته شده است تا بتواند به معرفی، تبیین و الگوسازی در عرصه های تولیدی و ایجاد واحدهای کوچک نقشی سازنده و مهم داشته باشد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته بسیج توانسته در عرصه های تولیدی و صنایع تبدیلی گام‌های موثری بردارد به صورتی که تاکنون 97 هزار واحد اقتصاد مقاومتی راه اندازی کرده که بدین ترتیب وسیله کسب درآمد و اشتغالزایی برای بسیاری از افراد در جامعه شده است.

وی در انتها گفت: دولت باید از ظرفیت وسیع  بسیج در حوزه های مختلف اقتصادی استفاده کند . لازمه این آن است که اعتقاد به اقتصاد منهای نفت داشته و در دکترین مدیریت اقتصادی، ذخایر مختلف اعم از نیروهای انسانی و منابع ملی را با هم تلفیق کرده تا مردم نقش اساسی در فعالسازی اقتصاد داشته باشند؛ چراکه شکوفا شدن اقتصاد باقدرت و  تاثیرگذار به موازات عظمت انقلاب اسلامی، بر پویایی و اقتدار نظام میفزاید.

ارسال نظرات