ثبت نخستین وقف به نیت کمک به مدافعان حرم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به ثبت نخستین وقف به نیت کمک به مدافعان حرم در استان، گفت: پس از اتمام همایش «وقف و رسانه، یاوران وقف» در دهه‌ی وقف، شخصی در همان‌جا اعلام کرد که زمینی را به مساحت سه هزار و 500 متر مربع به نیت کمک به مدافعان حرم و همچنین عتبات عالیات وقف می‌کند.
کد خبر: ۸۷۸۸۸۷۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی مصایبی در این خصوص اظهار کرد: این موقوفه در شهرستان هریس به ثبت رسیده و در حال حاضر نیز پیگیر کارهای آن هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: این کار بزرگ و خیرانه که برای نخستین بار انجام گرفت، توسط دیگر خیران نیز ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام مصایبی با بیان اینکه این نوع موقوفات نیز همانند دیگر وقف‌ها، در حقیقت بیانگر عشق و علاقه‌ افراد به اهل‌بیت(ع) است، افزود: در شرایط فعلی و با توجه به حضور داعش در منطقه، حمایت از مدافعان حرم و جبهه‌ی مقاومت می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی در شرایط بگذارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، خاطرنشان کرد: وقف برای جبهه‌ مقاومت در واقع مصداق آیه‌‌ قرآنی است، چراکه در این میان عده‌ای با جان خود در جبهه‌ مقاومت و عده‌ای دیگر نیز با اموال خود در پشت جبهه به دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) می‌پردازند.

وی با اشاره به موقوفات در جهت کمک به جبهه‌ مقاومت، بیان داشت: افرادی که اقدام به چنین موقوفاتی می‌کنند، به نوعی از این طریق به آرامش معنوی می‌رسند، چراکه با وجود اینکه نتواسته‌اند در میدان دفاع حضور داشته باشند ولی با مال خود در این راه به مدافعان کمک می‌کنند.

حجت‌الاسلام مصایبی در خصوص پیام چنین موقوفاتی به جامعه‌ی اسلامی، اظهار کرد: وقف و آثار و نتایج آن همواره در جامعه ماندگار است، از این رو وقف در راه دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) نیز نمایانگر این است که ما همواره در این مسیر محکم و استوار ایستاده‌ایم.

وی تصریح کرد: امید است چنین اقداماتی برای دیگران الگو قرار گرفته باشد تا امور شیعیان در حفظ و صیانت از اهل‌بیت(ع) بیمه شده و از لحاظ اقتصادی مشکلی نداشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار