به پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد ردیف بودجه اختصاص داده شد.
کد خبر: ۸۷۸۹۰۰۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
مسئول راه اندازی پارک علم و فناوری استان گفت: پس از انتظاری 10 ساله و با اختصاص ردیف بودجه، پارک علم و فناوری استان در آستانه شروع فعالیت رسمی قرار گرفته است.

دکتر سیدشمس الدین هاشمی با اعلام اینکه نام پارک علم و فناوری در پیوست بودجه سال 96 ثبت شده و به آن ردیف بودجه اختصاص داده شده است گفت: بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان،بخشی از سایت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و سوله و سایت ورزشی دانشگاه پیام نور یاسوج در زمینی به مساحت 19 هکتار واقع در کیلومتر 13 جاده یاسوج- شیراز به پارک علم و فناوری اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: پس از اجرایی شدن این مصوبه، فضای فیزیکی مورد نیاز برای راه اندازی پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین شده و موانع موجود بر سر راه تأسیس پارک استان برداشته می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج گفت: در جلسه ماه قبل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مدیرکل برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم و معاون دانشگاه پیام نور برگزار شد، مقرر شد سوله و دو ساختمان واقع در زمین های دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور با زیربنای کل حدود 9000 متر مربع به پارک علم و فناوری واگذار شود.

دکتر هاشمی اظهار امیدواری کرد: با تلاش عمومی همه نخبگان استان روند راه اندازی پارک علم و فناوری استان شتاب گیرد.

مسئول راه اندازی پارک علم و فناوری استان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ساختمان های ذکر شده آماده بهره برداری نیستند، پس از گرفتن مجوز پارک علم و فناوری، سوله استانداری و یک ساختمان دانشگاه به صورت امانی در اختیار پارک قرار گرفته و زمینه بهره برداری از اقتصاد دانش بنیان برای استان فراهم خواهد شد.

هاشمی در پایان با تأکید بر خواست فناوران، نخبگان و مخترعان استان در راه اندازی سریع پارک علم و فناوری استان افزود: طی 10 سال گذشته تلاش های بسیاری صورت گرفته تا استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دارای پارک علم و فناوری شود که امیدواریم این مهم در سال مزین به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با اقدامات کارساز همه مسئولان به تحقق برسد.

ارسال نظرات