برگزاری کارگاه آموزشی «آشنایی با کتابخانه و مخاطب» برای فرهنگیان ناحیه دو اردبیل

تعدای از فرهنگیان ناحیه 2 اردبیل با حضور در کارگاه آموزشی، با خدمات و فعالیت کتابخانه های عمومی و نحوه برانگیختن دانش آموزان به سمت کتابخوانی آشنا شدند.
کد خبر: ۸۷۸۹۰۳۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، رباب عزیزخانی ضمن سخنانی در کارگاه آموزشی «آشنایی با کتابخانه و مخاطب»، پرورش را در کنار آموزش دارای اهمیت ویژه ای دانسته و اظهار داشت: تربیت دانش آموزان هم دارای بعد آموزشی و هم پرورشی می باشد و لذا نباید از حوزه پرورش غافل شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، سوق دادن دانش آموزان به سمت مطالعه کتاب غیر درسی در کنار کتب درسی را بخشی از برنامه پرورشی مدارس قلمداد کرده و افزود: دانش اموزان با ورود به دنیای کتابهای عمومی همچون شعر، رمان و تاریخ، لذت بردن از مطالعه و کتابخوانی را تجربه خواهند کرد.

وی، معلم را سفیر کتابخانه های عمومی در مدارس دانسته و تصریح کرد: انتظار ما از معلمان اینست که از اهمیت کتابخوانی و مطالعات غیردرسی دانش آموزان غافل نشوند.

عزیزخانی، خانواده، مدرسه و کتابخانه را سه نهاد مهم در پرورش کودکان و نوجوانان برشمرده و خاطرنشان ساخت: کتابخانه های عمومی با فراهم آوردن محیط مناسب، تهیه منابع لازم و اجرای برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای، تلاش دارد در پرورش دانش آموزان و آموزش مهارتهای زندگی، ارتقای آگاهی های عمومی و نهادینه کردن ارزشهای اجتماعی، سهم خود را ایفا کند.

در این نشست، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با تأکید بر اهمیت کتابخوانی فرهنگیان، از آنان خواست با گسترش مطالعات عمومی خود، الگوئی برای دانش آموزان باشند.

مصطفی کافی، نقش خانواده در نهادینه کردن ارزشهای فرهنگی و اجتماعی با خاطرنشان ساخته و افزود: مدارس باید با اصلاح و تثبیت ارزشهای نهادینه شده، دانش آموزان را به سمت عادتهای فرهنگی همچون کتابخوانی و مطالعه سوق دهند.

وی، قرآن کریم را مهمترین مصداق تأثیر کتاب بر توسعه فرهنگی جوامع دانسته و ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) با بهره گیری از این کتاب آسمانی، توانستند انقلابی در اصلاح ارزشهای فرهنگی و اجتماعی همه اعصار بوجود آورند.

قابل ذکر است که در این کارگاه آموزشی، فرشاد موفق رئیس کتابخانه مرکزی اردبیل مباحثی را در خصوص نحوه فعالیت و مدیریت کتابخانه های عمومی و وحید ضیائی کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز مبحث برانگیختن دانش آموزان به سمت کتابخوانی را مطرح نمودند.

ارسال نظرات