مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و دانشجوی دکترای رشته فقه و حقوق گفت: دانشجوی مسلمان مکتب اسلام را تنها مکتب آرمانی می داند که می تواند انسان ها را به سعادت دنیوی و اخروی رسانده و در مقابل سوء استفاده از این دین همچون دژ محکم می ایستد و هراسی به دل ندارد.
کد خبر: ۸۷۸۹۰۳۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

غلامحسین غاربی کلخوران مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و دانشجوی دکترای رشته فقه و حقوق درگفت وگو با خبرگزاری بسیج ازاردبیل،با اشاره به ویژگی های دانشجوی تراز مسلمان؛ تصریح کرد:حقیقت طلبی و آرمان خواهی از ویژگی های اصلی دانشجوی مسلمان است.

وی ادامه داد: دانشجوی مسلمان به مسایل پیرامون خود بی تفاوت نبوده و سعی دارد با استفاده روحیه آزادی خواهی و آزادگی که خداوند متعال در بطن انسان ها به خصوص جوانان به ودیعه نهاده است، زبان اعتراض جامعه انسانی به کژی ها و ناراستی ها باشد.

غاربی گفت: دانشجوی مسلمان به عنوان یکی از نخبگان تاثیر گذار جامعه، رفتارهای عوام فریبانه و پوپولیستی اشخاص و گروه ها را برنتافته و در تمییز و معرفی سره از ناسره سعی وافر دارد و تلاش می کند جامعه را به سمت بارور شدن خصلت های نیکوی انسانی و الهی رهنمون کند.

دانشجوی دکترای رشته فقه و حقوق گفت: بی باکی، هوشمندی و عدم محافظه کاری از شاخصه های دوران دانشجویی است که این قشر روشنفکر و خستگی ناپذیر را به یک ارتش مبارز بدل کرده که در مقابله با بی عدالتی ها و تبعیض های جامعه سکوت را حرام دانسته و در فکر رساندن افکار انسانی به اوج قله خوبی ها و برقراری عدالت مطلقه در جامعه است.

وی افزود: دانشجوی مسلمان مکتب اسلام را تنها مکتب آرمانی می داند که می تواند انسان ها را به سعادت دنیوی و اخروی رسانده و در مقابل سوء استفاده از این دین همچون دژ محکم می ایستد و هراسی به دل ندارد.

وی گفت: داشتن بینش علمی دینی به مسایل اعم از سیاسی و فرهنگی و ... و نگاه روشنفکرانه مذهبی به مباحث اعتقادی و ایدئولوژیکی از ویژگی های دیگر دانشجوی مسلمان است که از یک سو نگرش های متحجرانه و از سوی دیگر تفکرات لیبرالیستی را آفت جامعه اسلامی دانسته و در مبارزه دایمی با این دو پدیده انحرافی است.

ارسال نظرات