همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) نفرات برگزیده چهارمین سوگواره استانی داستان و شعر عاشورایی در مشگین شهر معرفی شدند.
کد خبر: ۸۷۸۹۰۳۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در آیین اختتامیه ی چهارمین سوگواره سوگواره استانی داستان و شعر عاشورایی حدیث عشق گفت : این سوگواره در دو رده سنی زیر 15 سال وبالای 15سال برگزار گردید که تعداد 91 نفر از هنرمندان رشته های شعر وداستان با ارایه 121 اثر شرکت کرده بودند.

وی افزود سوگواره چهارم با شش موضوع محوری نمادشناسی حجاب و عفاف در محرم حسینی، آیین و مراسم بومی و محلی، ظهر عاشورا و نماز، نقش اردبیل در ترویج فرهنگ عاشورا، رسالت زن مسلمان در معرفی قیام حسینی، جلوه‌های تاثیرگذار فرهنگ عاشورایی در ایام محرم و صفر در زندگی روزمره اقشار مختلف جامعه برگزار شد .

دشتی با اشاره به تاثیرموثر برگزاری مسابقات وسوگواره های عاشورایی در ترویج فرهنگ بی نظیر عاشورا گفت : فرهنگ عاشورا وقیام حضرت امام حسین (ع) یک گنجینه تمامی نشدنی است وباگذشت نزدیک به 1400 سال از واقعه هنوز هم خیلی از ابعاد این قیام برای بشریت ناشنخته مانده است وهنر بهترین ابزار برای بیان حقایق نهضت حسینی است وما برگزاری این سوگواره درپی آن بودیم که هنرمندان متعهد و آیینی استان فرصنی که در ماههای محرم وصفر پیش می آید به این موضوع بپردازند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در ادامه گفت : خوشبختانه هنر داستان نویسی در مشگین شهر رشد خوبی پیدا کرده است بطوریکه اکثر برگزیدگان رشته داستان از مشگین شهر بودند بطوریکه اگر از این هنرمندان حمایت بشود در آینده نه چندان دور این شهرستان به قطب داستان نویسی کشور تبدیل خواهد شد وما هم در مجموعه سازمان بسیج هنرمندان استان تمام تلاش خویش را برای ارتقای سطح علمی این عزیزان وهنرمندان بسیجی بکار خواهیم گرفت.

در ادامه این مراسم سرهنگ پورمند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مشگین شهر در سخنان کوتاهی گفت : یکی ازماموریت مهم بسیج د رمقطع کنونی ماموریت فرهنگی است که این برنامه ها در قالب حلقه های تربیتی صالحین , جوانه های صالحین , برگزاری یادواره های شهدا , جشنواره های فرهنگی وهنری پی گیری می شود.

پورمند با تمجید از سازمان بسیج هنرمندان استان به خاطر برگزاری جشنواره هنر یدر مشگین شهر گفت : تعامل خوبی بین بسیج شهرستان با سازمان بسیج هنرمندان استان برقرار است بطوریکه ما در ماه مبارک رمضان با مشارکت انجمن شعر بسیج هنرمندان استان , محفل شعر مدافعان حرم را در مشگین شهر برگزار کردیم واختتامیه هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج استان هم به میزبانی مشگین شهر برگزار شد وقصد داریم این گونه برنامه ها را در شهرستان گسترش دهیم.

در ادامه بر اساس رای داوران در بخش داستان نویسی زیر 15 سال آیلا نجف اوغلی ، شیما فرجام و شبنم بخشعلی زاده به ترتیب اول تا سوم معرفی شدندو در همین بخش و در رده سنی بالای 15 سال فاطمه اسلامی اول شد ، راضیه قربان زاده و شقایق بخشعلی زاده مشترکا دوم شدند و فاطمه اسدی در جایگاه سوم ایستاد.

دربخش شعر روزبه صمدی اول ، اسکندر نجفی سوها و شبنم فرضی زاده مشترکاّ دوم و یعقوب نیکزاد ، علی بدلی و فرامرز دهقانی مشترکاّ مقام سوم را کسب کردند.

ارسال نظرات