خبرهای داغ:
دکتر همتی، استاندار قزوین و رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر اظهار داشت: نگاه و بینش مدیران باید تمرکز بر پژوهش باشد.
کد خبر: ۸۷۸۹۰۷۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین دکتر همتی، استاندار قزوین و رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان با اشاره به نقش و جایگاه پژوهش در کشور به عنوان ضامن توسعه کشور گفت: باور مدیران به پژوهش محوری در جامعه چه به شکل خاص و عام به شکل کاربردی و با توجه به نیازهای جامعه ضروی است ، نگاه و بینش مدیران باید تمرکز بر پژوهش باشد.
وی افزود: پژوهش دنیای جدیدی را به روی ما می گشاید و اقتدار کشورها با پژوهش گره خورده بنابراین در کنار یک اقتصاد پویا و فرهنگ پایدار و تحول توام یافته توام با ارزش ها به توسعه علم هم نیاز داریم و فرهنگ، سیاست ، اقتصاد همه از پژوهش بهره گیرند.
دکتر همتی گفت: تولید علم و دانایی محوری نیازمند برنامه هدفدار و نگاه آینده پژوهانه است وی با انتقاد از عدم  تعامل دانشگاه ها با بخش های مختلف جامعه افزود: خروجی دانشگاه ها باید به گونه ای باشد که هر دانشجو خود مولد اشتغال بوده و با ایده های برتر تجاری سازی کند و در بازار کار سرگردان نشوند.
وی افزود: انتظار ما این است که دانشگاه  ها در مسیری باشند که وقتی دانشجو فارغ التحصیل می شود بلافاصله جذب بازار کار شود  و خروجی دانشگاه ها باید دانشمندانی باشد که خود شرکت های دانش بنیان بنا کنند و وارد بازار رقابت در خدمت به جامعه شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها