توسط بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد؛
رئیس بسیج جامعه پزشکی کردستان از انجام عمل جراحی چشم رایگان طی چهار سال اخیر تاکنون برای بیش از 650 نفر از تمام شهرهای استان توسط بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۹۰۹۷
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر طیب قدیمی رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کردستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار داشت:بیمارستان تک تخصصی چشم پزشکی به مناسبت هفته بسیج با نام بیمارستان شهدای بسیج در محل بیمارستان توحید سنندج برپا شد که در طی آن 128 نفر بیمار شناسایی شدند و معاینه دقیق توسط متخصصین چشم داخلی، قلب و بیهوشی برای آنها انجام شد.

 

وی افزود: در این میان 40 نفر نیاز به عمل جراحی داشتند و عمل شدند و 4 نفر نیاز به اعزام به مراکز درمانی مجهزتر و خاص دارند که انجام خواهد شد و مابقی بیماران نیز نیاز به درمان سرپایی داشتند که اقدامات لازم صورت گرفت.

 

دکتر قدیمی بیان داشت: این تعداد بیمار شناسایی شدهبیمارانی بودند که از سطح شهرهای کامیاران،دیواندره و مریوان بویژه در مناطق روستایی که خود توانایی مراجعه و پیگیری را نداشتند انتخاب و شناسایی شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: :بیمارستان تک تخصصی چشم پزشکی شهدای بسیج توسط بسیج جامعه پزشکی کردستان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد که هدف آن کمک و همراهی بیماران نیازمند به عمل جراحی چشم بود.

 

قدیمی خاطر با اشاره به برگزاری این بیمارستان و انجام 40 نفر عمل جراحی چشم؛ یادآور شد: طی چهار سال اخیر تاکنون برای بیش از 650 نفر از تمام شهرهای استان توسط بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی عمل جراحی چشم بصورت رایگان انجام شده است.

 

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیج بزرگترین یادگار ارزشمند ‏بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) است که این نهاد مقدس به مصداق شجره طیبه دارای ‏شاخه های موثری بوده و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی داشته است.‏



وی افزود: بسیج جامعه پزشکی به عنوان یکی از قشرهای فعال و تاثیرگذار با تأسی از پیشکسوتان و ایثارگران بهداری رزمی در ‏دوران دفاع مقدس همواره طلایه دار فعالیت ها و اقدامات جهادی در عرصه بهداشت و درمان کشور بوده است.

ارسال نظرات