آئین اختتامیه سوگواره هنرهای عاشورایی با معرفی برگزیدگان در فرهنگ سرای بزرگ شهرکرد برگزار شد..
کد خبر: ۸۷۸۹۱۰۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در مراسم اختتامیه این سوگواره که در فرهنگ سرای شهرکرد با حضور جمعی از مسئولین، هنرمندان، هنرپژوهان و عموم مردم برگزار شد از برگزیدگان این سوگواره تجلیل شد.

در این مراسم بهرام شمسی پور، دبیر اولین سوگواره هنرهای عاشورایی از ارسال افزون بردوهزار اثر به دبیرخانه این سوگواره خبرداد و گفت: از مجموع آ ثار رسیده، تعداد 50اثر در بخش عکس و 16 اثر در بخش پوستر به نمایشگاه سوگواره راه پیدا کردند و از این تعداد اثر در هر بخش تعداد سه اثر به عنوان آثار قابل تقدیر و سه اثر حایز مقام های اول تا سوم شدند .

شمسی پور، با اشاره به رسالت هنرمندان بسیجی در خلق آثار ارزشی و عاشورایی اظهار کرد: امروز پس از قریب 1300 سال از واقعه عظیم عاشورا هنوز هم ازآن تجلیگاه عشق و معرفت به عظمت یاد می‏شود. این فریاد جاریست و رخ می نماید و در حقیقت منزلگاهی برای آنان است که تشنه ی به تصویر کشاندن معرفت حقیقت بصیرت تجلی کلام و هنر والاو ماندگار می باشند.

وی افزود: هنرمند با به تصویر کشاندن قاب صلابت عاشورا این فریاد عظیم و رسای الهی را به گوش عالمیان می رساند .

مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان با تجلیل از همت هنرمندان در خلق آثار ارزشی و عاشورایی گفت: هنرمندان انقلابی و ارزشی با بهره جستن از منزلگاه عاشورا به خلق آثاری همت گماشته اند که قطعا در طول زمان ماندگار خواهند بود.

گفتنی است: در این سوگواره ضمن تقدیر از علی اکبری، مهدی پور عبادی و مازیار اسدی در بخش عکس، به ترتیب امیر حسین کمالی از ا صفهان، حسین ساکی از تهران و مجید خالقی مقدم از اردبیل به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

شایان ذکر است: در بخش پوستر نیز ضمن تقدیر از احمد رضا باقری، بهاره راهنما و یاسر عبدی به ترتیب محمد رسول عسکری از شهرکرد، علی شجاعی و مرتضی بهنام مشترکا از کرج و اسماعیل خدابنده از کاشان مقام اول تاسوم این بخش را از آن خود کردند .

ارسال نظرات