دکتر زاکانی در رشت:

دشمن برای پیشروی در نفوذ از رانت های مختلف علیه انقلاب استفاده می کند

رییس مجمع عالی بسیج و نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن برای پیشروی خود در نفوذ از رانت های مختلف علیه انقلاب استفاده می کند که گسست میان اقوام، سوء استفاده از احزاب و ... نمونه هایی از این رانت هاست
کد خبر: ۸۷۸۹۱۴۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر زاکانی در نخستین همایش گفتمان ولایت که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان برگزار شد با اشاره به فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص شاخصه های انقلابی بودن اظهار کرد: رهبر انقلاب طی صحبت های اخیرشان بر روی واژه انقلابی بودن و در صحنه بودن تاکیداتی دارند و شاخصه های آن را بیان کردند.

وی با بیان اینکه در مقابل توطئه نفوذ دشمنان باید جبهه منسجم از نیروهای انقلابی تشکیل داد یادآور شد: انقلابی بودن از شاخص های مهم سازش ناپذیری در برابر دشمنان است.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیروهای غیر انقلابی را افرادی که دانسته یا ندانسته الگوهای دشمن را می گیرند و در کشور پیاده می کنند معرفی کرد و گفت: این افراد نگاهشان به خارج از کشور است و نگاه به منظومه درست اسلام ناب محمدی (ص) ندارند.

زاکانی با تاکید بر هوشیاری در برابر توطئه نفوذ دشمن گفت: نفوذی به کسی اطلاق می شود که اثر گذاشته و سیاستگذاری غلط می کند و به معنای دیگر تصمیم غلط برای کشور می گیرد.

وی با بیان اینکه به فرمود مقام معظم رهبری نفوذ ششمین گام آمریکا علیه ایران است خاطرنشان کرد: .

رییس مجمع عالی بسیج با اشاره به این موضوع که در میدان سیاست صفر ورود پیدا کردن موجب بازندگی خواهد شد یادآور شد: باید خط بزرگ انقلابی در برابر دشمن تشکیل دهیم و در این مسیر براساس برنامه دقیق و مبانی اصولی حرکت کنیم.

وی با تأکید براینکه ملت ایران زیر بار دوقطبی‌سازی‌های کاذب نمی‌رود، افزود: با هوشمندی و دقت باید زمینه فتنه در جامعه را ریشه‌کن کرد.

زاکانی شناخت مشترک، هم داستانی و رسیدن به الگوی تغییر مناسب، از خود شروع کردن، مدیریت افکار عمومی، استفاده از گسل به رهم ریخته در جبهه رقبا، توجه به فکر پیش رو و اثرگذار، ساماندهی در سطح جامعه و روشنگری، حضور جهادگونه و ایجاد جبهه رسانه ای، افزایش سرمایه اجتماعی، توجه به دوقطبی کردن جامعه، تشکیل جنبش های اصلاحی، هویت جدید، کادرسازی، برنامه ریزی و الگوی رقابت صحیح با رقبا را از گام های مورد توجه در تشکیل جبهه منسجم انقلابی عنوان کرد.

زاکانی شرایط کشور را حساس عنوان کرد و گفت: امروز فساد از حالت تک گیر به صورت سیستمی در کشور در آمده است لذا مسئولین و مدیران امر باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه علت مشکلات دو منشاء اعتقادی و عملکردی دارد، یادآور شد: نگاه عده ای از مسئولان به ظرفیت های داخل کشور است و به کوشش در جهت رونق بخشی این ظرفیت ها و رسیدن به استقلال ایران اسلامی باور دارند، البته از همه فرصت های منطقه ای و جهانی نیز بهره مند می شوند. در این نگاه تولید ثروت در کنار توزیع مناسب و جلوگیری از ایجاد گسست میان فقیر و غنی یک ارزش است.

زاکانی ادامه داد: برخی از مسئولان باورهای انقلابی را فراموش کرده اند و اساسا راه رسیدن به خوبی ها و رفع مشکلات جامعه را در بیگانگان می جویند و به ظرفیت های داخلی باور ندارند. در چنین دیدگاهی غفلت در مقابل ظرفیت های داخلی و محتاج بودن به ظرفیت های خارجی به عنوان اصل قرار می گیرد.

وی با بیان ایستادگی برای انقلاب هزینه هایی دارد گفت: اشرافی گری خیانت به خون شهداست و تا پای جان باید برای انقلاب تلاش کرد و در مقابل اشرافی گری ایستاد.

وی در پایان با تاکید بر ترویج گفتمان مطالبه گری در جامعه خاطرنشان کرد: گفتمان مطالبه گری را باید در راستای حل مشکلات مردم در جامعه افزایش دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار