استاندارلرستان:

سخت گیری های وزارت نیرو کارکشاورزان مارا سخت کرده است

استاندار لرستان گفت: منابع آبی در اختیار بسیاری از کشاورزهای ما قرار نمی گیرد و کنترل های ریزبینانه وزارت نیرو اجازه استفاده از این منابع را به آنها نمی دهد.
کد خبر: ۸۷۸۹۱۸۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان ،هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت:استان لرستان با میزان بالای بیکاری نسبت به استان های صنعتی از همان تسهیلات 18 درصدی سایر استانها استفاده می کند و با این وضعیت نمی توانیم رقابت موثری باآنها داشته باشیم.
وی افزود:اعتبارات ما از سپرده های مردم است که 60 تا 65 درصد آن در اختیار بانک های دولتی و 35 تا 40 درصد در اختیار بانک های خصوصی است.
استاندار لرستان با بیان اینکه  ما اختیار میزان سپرده های خود در بانک های خصوصی را نداریم گفت: این بانک ها تابع مدیران خود در تهران هستند و اعتبارات را در جاهای دیگر مصرف می کنند.
بازوند در ادامه به مشکلات بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود:در استان ما کشاورزی دارای ظرفیت های زیادی است اما با سخت گیری های وزارت نیرو نمی توانیم به درستی از این فرصت استفاده کنیم.
وی گفت: منابع آبی در اختیار بسیاری از کشاورزهای ما قرار نمی گیرد و کنترل های ریزبینانه وزارت نیرو اجازه استفاده از این منابع را به آنها نمی دهد.
نماینده عالی دولت در لرستان با اشاره به موضوع ستاد تسهیل اظهار داشت:ستاد تسهیل آیین نامه ای است از قانون رفع موانع تولید است اما وقتی از آن در استان به نتیجه نمی رسیم توقع داریم در ستاد تسهیل کشور مطرح شود.
بازوند از وزیر ارتباطات خواست تا با رسیدگی به این موضوع در هیئت دولت استان لرستان را که پایلوت اقتصاد مقاومتی است خارج از نوبت در دستور کار قرار دهند.
وی در پایان  با اشاره به اینترنت دار شدن روستاهای لرستان گفت: روستاییان ما اگرشغل نداشته باشند در روستاهای خود نمی مانند و اینترنت هم نمی تواند بهانه ای برای ماندگارکردن آنها باشد با این حال هم برای روستاییان نمی توان  با بهره بانکی 18 درصد شغل ایجاد کرد .
استاندار لرستان افزود:استان لرستان با دارا بودن ظزفیت گردشگری انتظار می رود با پوشش نقاط مختلف مشکل اینترنت سایت های گردشگری حل شود و همچنین مشکل نقاط کور استان هم برطرف شود.

ارسال نظرات