رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان لرستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان گفت: صنعت فرش یکی از ظرفیت های استان لرستان است و ما موفق شدیم فرش لرستان را به ثبت بین المللی برسانیم.
کد خبر: ۸۷۸۹۲۱۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، محمد رضا صفی خانی در شورای گفت وگوی بخش دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهر داشت : صنعت فرش را یکی از ظرفیت های استان لرستان است ما موفق شدیم فرش لرستان را به ثبت بین المللی برسانیم.

وی افزود : ایجاد بازارچه فرش در خرم آباد، ایجاد خانه فرش در دو شهرستان استان، ایجاد زنجیره تولید فرش که مهمترین آن نقشه فرش لری است از جمله مهمترین برنامه های این سازمان در حوزه فرش است و امیدواریم امسال در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی بتوانیم این بازارچه را به افتتاح برسانیم.و همچنین راه‌اندازی خانه فرش کوهدشت نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان عنوان کرد: 23 هزار بافنده فرش در استان واتحادیه های مختلف فرش فعالیت دارند.

وی گفت: در بحث نقشه فرش لری باید گفت تیم قوی کارشناسی های لازم را انجام میدهد که امیدواریم امسال بتوانیم نقشه فرش لری را احیا کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان به ضرورت ایجاد تشکل های صادراتی در لرستان تاکید کرد عنوان داشت : پیش بینی شده تا دو شرکت مدیریت صادرات در استان ایجاد شود.

 
 
 انتهای خبر /ز
 
ارسال نظرات