طبق آمار مسکن و اسباب واثاثیه منزل 22 هزار و 370 خانوار مددجو درمقابل خسارات بیمه شده اند.
کد خبر: ۸۷۸۹۲۴۹
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان یکی از خدمات مهم کمیته امداد را عمران و بهسازی منازل مسکونی مددجویی اعلام کرد و گفت: خدمات کمیته امداد در این بخش شامل بهسازی، نوسازی، احداث، تعمیر کلی و جزئی است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه طی سنوات گذشته 3 هزار و 850 منزل مسکونی مددجویی در زنجان بهسازی و مقاوم‌سازی شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه داشتن مسکن یکی از نیازهای اصلی مددجویان است، از همین ارائه خدمات عمرانی گام مهمی در توانمندسازی جامعه هدف محسوب می‌شود.

وی به بیمه منازل مسکونی مددجویی نیز اشاره کرد و گفت: طبق آمار مسکن و اسباب واثاثیه منزل 22 هزار و 370 خانوار مددجو درمقابل خسارات بیمه شده اند.

وی از دیگر اقدامات پیشگیرانه این نهاد را برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری ازاعتیاد و مشاوره های قبل از ازدواج اعلام کرد و افزود: امسال 2 هزار و 500 نفر در دوره های آموزشی امداد و نجات شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایمنی بیشتر موجب کاهش صدمات ناشی از حوادث می‌شود، گفت: لازم است در این بخش بسته های مختلف مشاوره‌ای و پیشگیرانه برای مددجویان در مواقع آسیب و بحران از جمله آتش سوزی، زلزله و ... طراحی پیش‌بینی شود.

در ادامه نیز مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان ضمن تاکید بر ایجاد آمادگی در افراد برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث گفت: اقدامات کمیته امداد در پیشگیری از آسیب و مدیریت بحران وهمکاری با ستاد مدیریت بحران استان بسیار موثر ومفید بوده است .

صفی‌الله کرامتی گفت: هم اکنون نیز مدیریت بحران استان زنجان آماده همکاری و تعامل بیش از پیش با کمیته امداد در بخش‌های مرتبط است.

ارسال نظرات