خبرهای داغ:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز؛
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز درپیامی گفت: همه‌ی قشرهای مردم، همه و همه در مسئولیت اقامه‌ی نمازشریک هستیم.
کد خبر: ۸۷۸۹۳۰۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز، با اشاره به مسئولیت همگانی در اقامه‌ی نماز تأکید کردند: لازم است که همه همّت گماریم تا نماز را در جایگاه شایسته‌ی خود، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه) از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همدانی نماینده‌ی ولیّ‌فقیه در استان البرز و امام جمعه‌ی کرج قرائت شد به شرح زیر است:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

نماز، دری گشوده بر روی همه‌ی آحاد امت است که از آن میتوان به هدایت و رحمت خداوند رسید و زندگی را در سمت و سوی درست و سرشار از خیر و برکت قرار داد. سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقیم و حیات طیبه‌ی هر جامعه نیز تنها با اقامه‌ی نماز در آن تحقق می‌یابد. اینهمه تأکید بر اقامه‌ی نماز در کتاب و سنت، هدفی جز این ندارد که این باب رحمت بر روی فرد و جامعه‌ی مسلمان گشوده بماند و فرصت بهره‌مندی از آن دست دهد.

سالها است که این شعار در ایران اسلامی بر سر دست گرفته شده است که: الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاة... و این اجلاس سالیانه به همت و پشتکار عالم مجاهد و خستگی‌ناپذیر جناب حجةالاسلام قرائتی برپا میشود و توصیه‌های مؤکد درباره‌ی گسترش نماز و به کیفیت لازم رسیدن نمازهای ما، تکرار میگردد. با این حال باید اعتراف کنیم که حق این فریضه‌ی الهی که درمان دردهای عمده‌ی فردی و اجتماعی ما است ادا نشده است. ما مسئولان، ما سخنوران و سخن‌گویان، ما سررشته‌داران امور کشور، ما روحانیان و متولیان تبلیغ و تعلیم دین، و ما همه‌ی آحاد و همه‌ی قشرهای مردم، همه و همه در مسئولیت اقامه‌ی نماز شریکیم.

همه همّت گماریم که نماز را در جایگاه شایسته‌ی خود که قرآن و حدیث بدان ناطق است، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم.

توفیقات روزافزون همه‌ی شما و شخص جناب آقای قرائتی را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

والسلام علیکم و رحمةالله
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها