امام جمعه موقت دامغان:

نفاق و نبود وحدت ریشه همه مشکلات جهان اسلام است/ برجام تجربه تلخی از اعتماد به وعده مستکبران بود

امام جمعه موقت دامغان گرد آمدن زیر پرچم توحید و ایستادن در برابر دشمنان مشترک را از اصول وحدت مسلمانان و مذاهب مختلف اسلامی عنوان کرد و گفت: نفاق و نبود وحدت ریشه همه مشکلات جهان اسلام است.
کد خبر: ۸۷۸۹۴۱۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فوادیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور پرشور و شمار مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) اظهار داشت: برای این روز فرخنده 72 نام ذکر شده که از مهمترین آنها غدیرثانی یا غدیر دوم است که خود اهمیت والای این روز را یادآور می شود.

امام جمعه موقت دامغان با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت و بالاخص 17 ربیع الاول سالروز ولادت مسعود حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، خاطر نشان کرد: وحدت مسلمانان در حلقه‌های سه‌گانه‌ای قابل تصور است که نخستین آن وحدت با اهل کتاب و گرد آمدن زیر پرچم توحید است.

خطیب نماز جمعه دامغان وحدت بین شیعه و سنی را دومین حلقه مهم وحدت اسلامی عنوان و اضافه کرد: اهل تسنن و شیعیان دشمنان مشترکی دارند که برایشان محو اسلام ناب تنها هدف است، ما در این راه و در برخورد با اختلافات باید سیره نیکوی ائمه اطهار(ع) را در پیش بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان با بیان اینکه نفاق و نبود وحدت ریشه همه مشکلات جهان اسلام است، اظهار داشت: وحدت بین شیعیان حول محور ولایتمداری و انتظار و تبعیت از سیره و مکتب اهل بیت(ع) و متحد شدن حول محور ولایت بی‌تردید به تحقق ظهور کمک می‌کند، باید بدانیم تا به امروز نیز اگر غیبت امام زمان(عج) به طول انجامیده و فرج به تأخیر افتاده، مقصر ما و اعمالمان هستیم.

برجام تجربه تلخی از اعتماد به وعده مستکبران بود

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه هشت سوره مبارکه توبه و اشاره خداوند بر پایبند نبودن مشرکان به تعهداتشان، دادن وعده‌های پوچ و لزوم بصیرت در برابر دسیسه‌های آنان ضمن اشاره به بدعهدی‌های اخیر آمریکای خبیث و پیمان شکن تصریح کرد: موضع ما در مقابل عهدی بزرگ دیگری از آمریکایی‌ها، موضع رهبر انقلاب حضرت امام خامنه‌ای، بدون هیچ کم و کاست است.

وی بیانات روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب در باب اعتماد نکردن به دشمن، دل نبستن به وعده آنان، پرهیز از اعتماد به لبخند شیطانی ظالمان و مستکبران، دشمنی و فریب کاری همیشگی آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان را مصداق و تجلی آیات قرآن مجید عنوان و خاطر‌نشان کرد: برجام یک نمونه و یک تجربه تلخ و بزرگ از اعتماد به وعده دشمنان است.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان این پرسش که حال وظیفه همه ما در برابر مشرکانی که به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، با زبان چرب و نرم سخن می‌گویند اما در عمل توطئه می‌کنند و نفاق آفرینی و بدعهدی جزء لاینفک ماهیت استکباری آنان است چیست؛ تصریح کرد: نیات و سابقه پلید آمریکا برای اکثریت ملت ما مشخص بود، اما برجام لایه‌های مخفی دشمنی آمریکایی‌ها با کشور و ملت ما را نیز مشخص کرد.

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز آغاز زعامت و امامت حضرت مهدی(عج) و تأکید بر اهمیت و ضرورت تبیین و اشاعه فرهنگ انتظار در جامعه گفت: وجود مقدس امام زمان(عج) در عص حاضر براساس احادیث و روایات همچون خورشید نورانی پشت ابر است، هرچند جرم خورشید دیده نمی‌شود اما انسان‌ها از نور، گرما و انرژی آن بهره‌مند می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار