امام جمعه موقت اردکان با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد ایستادگی در برابر دشمن گفت : راه مبارزه با آمریکا ،حفظ وحدت و انسجام ملی است .
کد خبر: ۸۷۸۹۴۸۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم حسینی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت : باید تقوا را در تمام ابعاد زندگی خود رعایت کنیم چرا که رعایت تقوا موجب عزت انسان می شود .

وی افزود : اگر ایمان به خدا وجود داشت ما امروز شاهد مسائلی مانند حقوق های نجومی نبودیم کسانی که این حقوق ها را گرفتند و آنهایی که امضاء و تأیید کردند آنچنان که باید و شاید ایمان به خدا در قلب و دل آنها نبوده است وگرنه لااقل از خدای متعال حیا می کردند .

امام جمعه موقت اردکان در ادامه با اشاره به دیدار خانواده های شهدای مدافع حرم با مقام معظم رهبری گفت : همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند هنوز یک عده ای قدر و منزلت کار بزرگی که این شهداء و این رزمندگان مدافع حرم انجام می دهند را نمی دانند .

وی ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان یادواره شهدای مدافع حرم در اردکان اظهار داشت : کسانی که یاد این شهداء را در بین مردم زنده نگه دارند اهمیت کار آنها را به مردم می شناسانند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور گفت : غیرت نسبت به خاندان عصمت و طهارت ، بصیرت و شهادت طلبی سه ویژگی شهدای مدافع حرم است و این ویژگی ها تاکنون ضامن بقای جمهوری اسلامی ایران بوده است .

وی افزود : بعضی ها به جای اینکه از این رزمندگان تشکر و قدردانی کنند بهانه جویی کرده و زخم زبان می زنند .

خطیب جمعه اردکان گفت : هدف دشمن این است که بی غیرتی ، بی بصیرتی و فراموشی فرهنگ شهادت طلبی را در جامعه ترویج کند و در عوض آن دنیا طلبی ، اسراف و تبذیر را در کشور ما رواج دهد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمدید تحریم های ده ساله آمریکا بر علیه ایران افزود : دشمن از این طرف لبخند می زند و از طرف دیگر ایران را تحریم می کند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور تصریح کرد : آمریکا تاکنون به جز شر چیزی برای ما نداشته است و چشم پوشی بر توطئه های علنی دشمن بر علیه ملت ایران و نادیده گرفتن دشمنی استکبار ، بی بصیرتی است .

وی گفت : آمریکا و غربی ها از بیکاری جوانان ما و اختلاف بین مردم و مسئولین لذت می برند و گسترش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در کشور ما موجب خوشحالی دشمنان می شود آن وقت ما به آنها اعتماد کنیم و بگوئیم اگر با آنها سازش کنیم کشور ما رونق اقتصادی پیدا می کند و مشکلات اشتغال جوانان ما برطرف می شود .

امام جمعه موقت اردکان گفت : یک عده ای به اسم روشنفکری می گویند چرا در نمازجمعه به گونه ای حرف می زنید که باعث عصبانیت دشمن می شوید و دشمن تراشی می کنید .

وی گفت : شعار مرگ بر آمریکای ما برگرفته از قرآن است و قرآن به ما خطاب می کند که در برابر دشمن محکم بایستید و ابراز برائت کنید .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور اظهار داشت : ما از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنی غرب و آمریکا را دیده ایم و باید مسائل و مشکلات را در بین خودمان حل کنیم چرا که راه مبارزه با آمریکا ،حفظ وحدت و انسجام ملی است .

وی در پایان خطبه ها با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز گفت : دشمن در بُعد نظامی و مسائل دیگر نا امید شده است اما در بُعد فرهنگی هنوز به تهاجم فرهنگی امید دارد و ما باید با ترویج فرهنگ نماز در جامعه در مقابل آسیب های اجتماعی و نیرنگ های دشمن بایستیم .

امام جمعه موقت اردکان ضمن تأکید بر اهتمام بیشتر به نماز گفت : آموزش و پرورش ، روحانیون و متولیان فرهنگی باید نسبت به ترویج فرهنگ نماز برنامه ریزی کنند .

وی افزود : اگر فرهنگ نماز از سنین کودکی در بین فرزندان ما جا بیفند آسیب های اجتماعی در آنها تأثیری نخواهد داشت .

تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) و بیان ویژگی های منتظران ظهور از دیگر مباحثی بود که امام جمعه موقت اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات