رئیس جمهور سابق یمن در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی
علی عبدالله صالح در مصاحبه با «بی‌‌بی‌سی» اعلام کرد، عربستان سعودی به بهانه اینکه انصارالله با ایران در ارتباط هستند، به یمن حمله کرد که این مسئله صحت ندارد.
کد خبر: ۸۷۸۹۵۱۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵
به گزارش سرویس بین الملل بسیج  خبرگزاری بسیج «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن در مصاحبه‌ای که با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» عربی اعلام کرد که عربستان سعودی بود که به بهانه واهی به یمن حمله کرد.
وی ادامه داد : «ما به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که راه حل در دستان شماست؛ شما دست از حمایت نظامی، تسلیحاتی و لوجستیکی خود از عربستان و ائتلاف آن بردارید، بعد می‌توان در مورد منافع شما گفت‌وگو کرد».
رئیس جمهور سابق یمن تأکید کرد که ائتلاف آن‌ها، با آمریکا و سایر کشورهای حامی عربستان مشکلی ندارد؛ این عربستان بود که خود اختلاف ایجاد کرد و آن هم به بهانه واهی اینکه انصارالله با ایران در ارتباط هستند و همکاری دارند.
وی تصریح کرد که نیروهای تحت رهبری خود و انصارالله هیچ گونه ارتباط و همکاری‌‌ای با ایران ندارند و ای کاش با ایران همکاری داشتند؛ به ویژه اینکه یمن هم اکنون در شرایط اقتصادی و نظامی بدی قرار دارد.
خبرنگار بی‌بی‌سی در ادامه پرسید که سازمان ملل در بیانیه‌ای که منتشرکرد، ایران را به ارسال تسلیحات از طریق دریا به یمن متهم کرده است نظر شما چیست.
علی عبدالله صالح در پاسخ گفت «تا آنجایی که من می‌دانم چنین چیزی وجود ندارد، درست است که اداره کشور و سازمان‌های نظامی به دست انصارالله است. ولی ارسال سلاح از ایران به یمن صحت ندارد». 
ارسال نظرات