خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهرستان هرسین: رهبری فرمودند که تجربه برجام ثابت کرد که در هیچ مسئله ای نمی توان با آمریکا مذاکره کرد آمریکایی که با لبخند وارد عرصه می شود ولی از پشت خنجر را وارد می کند .
کد خبر: ۸۷۸۹۵۳۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرنگار  خبر گزلری بسیج از هرسین، حجّت الاسلام جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نهم ربیع الاوّل سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: سابقه ندبه و گریه کردن به قبل از تولد امام زمان (عج) بر می گردد و اخبار و روایات متواتری بر وجود حضرت حجّت (عج) دلالت دارد و قریب به اتفاق ائمه ما در این خصوص صحبت کرده اند.

 

وی افزود: امروز که مصادف با نهم ربیع الاول و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) می باشد ما یک وظیفه در عصر غیبت داریم و آن این است که احساس حضور کنیم هر چند که همه ما منتظر ظهور هستیم ولی اصل این است که امام زمان(عج) ما در جامعه حضور دارند.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص موضوع برجام و عهد شکنی آمریکا تصریح کرد: مردم ما دو سال است که موضوع برجام و فراز و نشیب های آن را رصد می کنند و هفته گذشته هم مجلس نمایندگان آمریکا با 99 درصد آرا، برجام را به ایستگاه آخر رساندند و تحریم های ظالمانه را دوباره تمدید کردند و با این کار چهره پلید آمریکا را به دنیا نشان دادند.

 

 حجت الاسلام جعفری در ادامه اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب در سخنرانی های متعددی و در جمع مسئولین بارها بر بد عهدی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا تأکید کردند ولی عده ای از روی غفلت به سخنان ایشان گوش نکردند و عاقبت همین شد.

 

 

وی در ادامه خطبه ها افزود: رهبری معظم فرمودند که تجربه برجام ثابت کرد که در هیچ مسئله ای نمی توان با آمریکا مذاکره کرد ، آمریکایی که با لبخند وارد عرصه می شود ولی از پشت خنجر را وارد می کند .

 

خطیب جمعه موقت شهرستان تصریح کرد: امروز یک وفاق ملّی بین همه مردم و مسئولین ما وجود دارد و همه به این مسئله اذعان دارند که این تمدید تحریم ها نقض صریح برجام است و مردم از مسئولین نظام این انتظار را دارند که به این عهد شکنی آمریکا پاسخی قاطع،مقتدرانه و در عین حال هوشمندانه داده شود.

 

حجت الاسلام جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با خانوده شهدای مدافع حرم اظهار داشت: این شهدا ناب ترین گوهر وجودی خود را در بیرون از مرزها تقدیم حریم اهل بیت (ع) کردند و رهبری معظم انقلاب در این خصوص فرمودند : برخی بصیرت لازم برای درک کار بزرگ شهدای مدافع حرم را ندارند .

 

 

وی در خلال صحبت های خود افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند شهدای مدافع حرم دارای سه شاخصه غیرت، بصیرت و شوق به شهادت بودند و از آن جهت که در بیرون از مرزهای خود و در غربت به شهادت می رسند یک درجه از شهدای دیگر بالاتر هستند.

 

خطیب موقت جمعه شهرستان با اشاره به پیام رهبر انقلاب به کنگره نماز خاطر نشان کرد: معظم لّه در پیامی فرمودند: همه ما سخنوران، سخنرانان ، روحانیون و متولیان تبلیغ دین در فهم قضیه اقامه نماز جماعت مسئول هستیم .

 

حجت الاسلام جعفری در خصوص دیدار رهبر انقلاب با فرماندهان نیروی دریایی اظهار داشت: رهبری در این دیدار فرمودند: این موضوع پیگیری فیش های نجومی از مسائل مهمی بود که برای مردم نتیجه اش  مشخص نشد، ایشان فرمودند مبادا این مسئله مشمول مرور زمان شود.

 

وی با اشاره به روز جهانی حقوق بشر افزود: متأسفانه در جهان کنونی آن چیزی که در بحث بشر به آن پرداخته نمی شود همین حقوق بشر است این همه جنگ و درگیری و گرسنگی در کشورهای مسلمان دنیا وجود دارد، آیا مدعیان حقوق بشر تا به حال در این خصوص اقدامی انجام داده اند.

 
خطیب موقت جمعه شهرستان در خصوص پیشِ رو داشتن هفته وحدت تصریح کرد: لازم است در این هفته متولیان فرهنگی اقدامات مورد نیاز را برای برگزاری جشن های این ایام داشته باشند، امام راحل (ره) در صحیفه نور فرمودند: منشأ تمام اختلافات مسلمانان در کشورهای اسلامی اختلافات مذهبی است که اساس اسلام را سُست کرده است.
 
 
حجّت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به تحولات سوریه و عراق اظهار داشت: در موضوع تحولات حلب سوریه و موصل در عراق فتوحات قابل توجهی به دست آمده است و نیاز است که مردم برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا کنند.
ارسال نظرات