امام جمعه بهشهر گفت: قرار است طرحی در بهشهر به نام «صیانت از خانواده در برابر طلاق» اجرا شود، لذا باید همه دست به دست هم بدهند، مسؤولان، خیران، نیروهای انقلابی و خانواده‎ها باید همکاری کنند و حتی دفتر امام جمعه نیز در این عرصه وارد میدان می‎شود.
کد خبر: ۸۷۸۹۵۵۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه بهشهر با بیان اینکه امروز در نظام الهی زندگی می‌کنیم و باید خدا را شکرگزار باشیم، افزود: در کشوری هستیم که در رأس هرم نظام سیاسی و دینی آن یک مرجع با کفایت، عالم، بصیر و معطر به نیابت از امام معصوم(ع)، یعنی امام خامنه‌ای قرار دارد و باید سخنان ایشان را در باب امر به معروف و نهی از منکر نصب‌العین خود قرار دهیم.

حجت‎الاسلام سید عربعلی جباری در خطبه‎های نماز جمعه این‌ هفته بهشهر با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و تأثیرات آن در جامعه اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌های امروز از جمله ثروت‎طلبی، اعتیاد، طلاق و شرارت به این دلیل است که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر آنچنان که باید، حساس نشدیم.

وی افزود: سقوط و انحطاط فکری و اخلاقی در خانواده‎ها، دور شدن از صراط مستقیم،افزایش دعوا و درگیری‌ها و صف‎های طولانی مجامع کیفری و دادگاه‎ها به‌دلیل کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

جباری با اشاره به مجموعه سخنان امام راحل در «تحریرالوسیله» گفت: امام خمینی(ره) وقتی درباره امر به معروف و نهی از منکر سخن می‌گوید، انسان مات می‎ماند؛ گاه به علمای دین و گاهی به رؤسای مذهب می‌فرماید که اگر نگفتن شما سبب شود که منکر معروف و معروف منکر شود، بر شما فریاد زدن واجب و سکوت شما حرام می‌شود، لذا اگر عالم دینی خلاف را ببیند و حرف نزند، ممکن است که آن منکر، معروف شود.

خطیب نماز جمعه بهشهر با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه بهترین مردم کسی است که نه فقط آمر به معروف و ناهی از منکر، بلکه خود با تقواترین مردم باشد، بیان کرد: در عصر کنونی نیز بزرگانی داشتیم که خود ابتدا آمر به معروف و ناهی از منکر بوده و آنگاه مردم را به این امور تشویق می‎کردند، مرحوم آیت‌الله مشکینی نیز بارها در خطبه‎های نماز جمعه می‎گفت: خدا را شاهد می‌گیرم چیزی را که خود عمل نکنم به مردم نمی‌گویم، و از این‎رو آیت‎الله مشکینی سمبل تقوا در بین روحانیت بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر با اعلام اینکه موضوع نگران‌کننده در این شهرستان و بسیاری از شهرهای کشور، از بین رفتن قبح طلاق است، افزود: خدا رحمت کند مادران قدیمی را، شعار آنها این بود که زن با لباس سفید به خانه شوهر می‌آید و با لباس سفید هم از آن خانه و از عالم می‌رود.

این مسؤول ادامه داد: در نیمه نخست سال‎جاری آمار طلاق در خیلی از استان‌ها از جمله در مازندران بسیار بالاست؛ همان عاملی که از نظر پیغمبر اسلام(ص)، عرش خدا را به لرزه در می‎آورد.

امام جمعه بهشهر گفت: قرار است طرحی در بهشهر به نام «صیانت از خانواده در برابر طلاق» اجرا شود، لذا باید همه دست به دست هم بدهند، مسؤولان، خیران، نیروهای انقلابی و خانواده‎ها باید همکاری کنند و حتی دفتر امام جمعه نیز در این عرصه وارد میدان می‎شود.

وی با بیان اینکه باید قبح طلاق را به‌صورت یک نهضت به گوش یکدیگر برسانیم، اظهار کرد: آسیب‌شناسی جدی و بررسی آفت و آسیب‎های پیرامون خانواده‎ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز است تا دانشگاهیان، روانشناسان و نیروهای بالنده و دلسوز نظام کمک کنند تا بتوانیم با لطافت و دلسوزی، بسیاری از خانواده‎ها را از این بلیه نجات بدهیم.

جباری با اشاره به این سخن پیامبر اسلام(ص) که گناه جدید بلای جدید می‎آورد، خاطرنشان کرد: زمان برداشت مرکبات در مازندران، هم مسؤولان و هم باغداران غافلگیر شدند و آن میوه‎های زیبا و شیرین به یک‌باره با برف و یخبندان غیرمنتظره دچار سرمازدگی و تلخی شدند.

وی در پایان گفت: باید به موعظه‎ها و اندرزهای بزرگان گوش فرا دهیم، زیرا اگر موعظه‌ها و عمل به آنها از بین برود، دل‎مردگی ایجاد می‌شود و دیگر انسان نمی‌تواند چیزی را درک کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها