امام جمعه بیله سوار:

هتک حرمت پیامبر در تلویزیون جمهوری آذربایجان با چراغ سبز کارشناسان دینی

امام جمعه بیله سوار گفت: کارشناسان مذهبی جمهوری آذربایجان به این سوال پاسخ دهند که در روز عاشورای حسینی و شهادت پیامبر اسلام برنامه ها و فیلم هایی که پخش شد آیا احترام آن روز ها و شب ها نگه داشته شد؟
کد خبر: ۸۷۸۹۵۷۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نمازجمعه با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر علیه السلام گفت: مومن واقعی کسی است که به وجود حضرت و غیبت و ظهور ایشان ایمان داشته و باور قلبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی ها به دنبال شبهه افکنی در موضوع غیبت و ظهور هستند اظهار کرد: اعتقاد ما این است که حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه شریف حاضر و ناظر بر اعمال انسانها بوده و موضوع مهدویت و ظهور جایگاه ویژه ای نزد ما مسلمانان دارد.

وی با برشمردن فواید و دلایل غیبت از جمله برقراری امنیت، قبولی اعمال انسانها را به واسطه قبول ولایت امام عصر عنوان کرد.

امام جمعه بیله سوار با طرح سوالی منبی بر اینکه جایگاه امام عصرعلیه السلام در زندگی، مدرسه، دانشگاه و جامعه کجاست و اینکه آیا امام معصوم در متن زندگی ما قرار دارد یا در حاشیه، بیان کرد: متاسفانه ما حضور امام را حتی در حاشیه زندگی خود نیز احساس نمی کنیم.

حجت الاسلام قیاسی با یاداوری اینکه باید مظاهر دینی در شهرهای ما برجسته شود اظهار داشت: مسافرانی که از جمهوری آذربایجان وارد ایران می شوند باید فرق شهرها را در ظواهر اسلامی متوجه شوند و بدانند که ایران، کشور امام زمان است.

امام جمعه بیله سوار به دیدار مقام معظم رهبری در جمع خانواده های مدافعان حرم نیز اشاره کرد و افزود: از دیدگاه رهبر انقلاب عظمت، عزت و افتخار مدافعان حرم هنوز در جامعه به طور واقعی شناسانده نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسیله نقض برجام اشاره کرد و عنوان داشت: تمدید تحریم ها از سوی آمریکا از دید همه مسوولان نقض فاحش برجام بود و لذا مسوولان باید اقدام متناسب با این نقض را داشته باشند.

امام جمعه بیله سوار افزایش بهای برخی حامل های انرژی از جمله گاز را یاد اور شد و گفت: قبوض صادره برق، گاز و ... که نسبت به گذشته افزایش یافته است به مردم فشار وارد کرده است.

وی گفت: افزایش بهای گاز موجب شده افراد در پرداخت بدهی ناتوان شده و اقدام به دستکاری کنتورها نمایند.

امام جمعه بیله سوار با تقدیر از کمک های مردمی شهرستان ییله سوار به مردم جنگ زده حلب سوریه ، گفت: ایجاد کننده داعش که همان اسراییل است قرار است به کشور جمهوری آذربایجان بیاید که این اتفاق، ننگی بر دولت آذربایجان است که ادعا دارد دومین کشور شیعه نشین جهان است.

وی با ابراز تاسف از این اقدام شوم دولت باکو در میزبانی از یک مسوول رژیم صهیونیستی هشدار داد: کشورهای روسیه، ارمنستان ایران باید حواسشان جمع باشد که اسراییل به چه منظوری به منطقه می اید.

امام جمعه بیله سوار با تاسف بار خواندن اقدامات ضد اسلامی دولت جمهوری آذربایجان گفت: کشوری که بیشتر مردم آنجا شیعه هستند چگونه در شب شهادت پیامبر اسلام اقدام به هرزگی و پخش فیلم های نامناسب می کند.

حجت الاسلام قیاسی از همه رسانه ها و خبرگزاری ها خواست تا این سوال را از کارشناسان دینی جمهوری آذربایجان بپرسند که اگر از نظر شما در دین اسلام بالاتر و ولاتر از شخص پیامبر نیست پس چگونه است که در شب شهادت پیامبر اقدام به پخش فیلم ها و شوهای نامناسب در شبکه های تلویزیونی خود می کنید.؟

وی در پایان گفت: کارشناسان مذهبی آنها باید به این سوال پاسخ دهند که در روز عاشورای حسینی و شهادت پیامبر اسلام برنامه ها و فیلم هایی که پخش شد آیا احترام آن روز ها و شب ها را نگه داشته شد یا خیر.

ارسال نظرات