به نظر می رسد هیچ وجه تمایزی بین آرامگاه سرداران بی پلاک گیوی با جبهه های حق علیه باطل وجود ندارد؛ ظاهراً گمنامی تنها واژه ای است که مسئولین با اکتفا به آن نماد صلح و استواری را معنا می کنند.
کد خبر: ۸۷۸۹۵۸۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، 4 سال است که 2 سردار بی پلاک در محوطه پارک شکوفه های بادام شهر گیوی به عنوان نماد صلح و استواری به خاک سپرده شده اند، اما به نظر می رسد هیچ وجه تمایزی بین آرامگاه این سرداران گمنام با جبهه های حق علیه باطل وجود ندارد؛ چرا که تنها دو سنگ قبر هدیه مسئولین کوثری به جانفشانی های این شهدا است، گرچه عجر و جایگاهی که نزد پروردگار متعال دارند "انَ رَبُّهم یُرزُقون" اند.

ظاهراً گمنامی تنها کلمه ای است که مسئولین با اکتفا به آن نماد صلح و استواری را معنا می کنند و تنها در مراسمات و ... به غباروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام می پردازند؛ آیا این است میهمان نوازی از یادگاران و سرافرازان انقلاب اسلامی؟!

یقیناً شهدا فارغ از هر دبدبه و کبکبه هستند و نیازی به مقبره و آرامگاه آن چنانی ندارند، اما آیا نباید نمادی از جلوه استواری ها و مقاومت های این شهدا آنطور که درخور شان آنها باشند در منطقه برجسته شود؟

چگونه باید فرهنگ ایثار و شهادت را که این روزها تکه کلام مسئولین شده است بین جوانان و نوجوانان ترویج داد؟

در این رابطه یکی از شهروندان کوثری به خبرنگارکوثرخبرگفت: مکان دفن شهدای گمنام و سادگی مزار آن‌ها خود گویای گمنامی و فروتنی آن‌ها است اما قصور مسئولان در خصوص ساماندهی و ایجاد جایگاهی درخور شان شهدا تنها موجب شرمندگی ما از شهدا شده است.

دیگر شهروند کوثری می گوید: باوجود استقبال مردم و برپایی مراسم سوگواری در جوار شهدای گمنام، فضای موجود و رهاسازی شهدا در میان تلی خاک و به شکل فعلی در هیچ وجهه درخورشان و جایگاه شهدا نیست.

فرهنگی اهل کوثر خاطرنشان کرد: از مسئولین و دستگاه‌های متولی می‌خواهیم تا به داد یادمان شهدای گمنام شهر گیوی برسند تا فرهنگ شهید و شهادت و اهمیت به مقام شهدا از یادها نرود و الگوی فرهنگی مناسبی برای کودکان این شهر باشد.

جوان کوثری می گوید: وقتی مسئولین به ارزشهایی که خود از آنها بهره برده و به جایگاه های بلندی رسیده اند، بی اهمیت هستند چگونه انتظار دارند نسل های سوم و چهارم و ... به این ارزش ها بها دهkد؛ گرچه این روزها جوانان خود بهتر می دانند که آسایش و امنیت کنونی کشور با چه کسانی، چگونه و چه مقاومتی به دست آمده است.

به گزارش کوثرخبر، نگارنده پنجمین گزارش اختصاصی خود را از بی توجهی مسئولین به مزار گمنام مانده شهدای گمنام نگاشت و اگر لازم باشد هزارمین گزارش خود را هم خواهد نوشت تا آن ارزش و بهای شهدا حفظ و آرمان های انقلاب ترویج شود، با این حال خواهان توجه ویژه مسئولین به مزار شهدای گمنام هستیم.

ارسال نظرات