معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه مازندران با اشاره به شعار هفته پژوهش با عنوان پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری، زیربنای اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی پژوهش بوده و ذهن خلاق و جستجوگری باید از سنین پایه و در مدارس شناسایی شوند.
کد خبر: ۸۷۸۹۶۳۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مراسم هفدهمین دوره گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری و آئین تجلیل از پژوهش‌گران و فناوران برتر مازندران شامگاه پنجشنبه در سالن همایش دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

محمد حسین فاطمی، معاون پژوهشی دانشگاه مازندران اظهار داشت: امروزه پژوهش و فناوری نقش عمده‌ای در توسعه و استقلال پایدار کشور دارد و کشورهای مختلف در برنامه‌ریزی سازمانی آن را مدنظر قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما دستاوردهای خوبی در حوزه پژوهش به دست آمده است، افزود: هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای پرداختن به ابعاد پژوهش و تحقق اهداف و برنامه های پژوهشی در کشور است.

فاطمی با بیان اینکه مقالات منتشر شده در نشریات، داوری‌ها، آثار ارزنده و کتاب‌ها از جمله شاخص‌های انتخاب پژوهشگران برتر مازندران بوده است گفت: در مجموع 3 هزار و 532 پژوهش از سوی پژوهشگران استان جهت ارزیابی و انتخاب پژوهشگران برتر در سامانه به ثبت رسید.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: بیش از 4 هزار نفر از مجموعه فن بازار در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مازندران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بازدید کردند. حدود 180 محصول و دستاورد فن بازار در نمایشگاه ارائه شد که در مقایسه با سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته است.

علی معتمدزادگان با بیان اینکه از 6 محصول فن بازار جدید در این نمایشگاه رونمایی شد، گفت: سه محصول فن بازار ملی نیز به‌زودی در مازندران رونمایی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه مازندران در حوزه آی تی از ظرفیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای میان پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش مازندران امضا شده تا ارتقای آموزش فن بازار در سطح مدارس استان صورت بگیرد.

وی آشنا نبودن با حوزه کاری و فعالیت پارک فناوری و شرکت‌های دانش بنیان را از جمله معضلات و مشکلات پیش روی افراد تازه وارد به این مجموعه‌ها برشمرد و افزود: بیشتر این افراد تنها با حس علاقه به تحقیق و پژوهش پا به عرصه پارک علم و فناوری می‌گذارند در حالی که از بسیاری قوانین و حوزه فعالیت این مجموعه آشنا نیستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها