وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به ایرانشهر گفت: دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر تا پایان امسال به دانشگاه ارتقا می یابد که تحقق این مهم مستلزم انجام مقدماتی است که به کمک مردم نیاز دارد
کد خبر: ۸۷۸۹۶۷۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی جمعه شب در جمع مردم شیعه و سنی در مسجد الزهرا(س) اهل سنت ایرانشهر با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: عوض کردن تابلو و نام دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی مشکلی حل نمی کند و کار به جایی نمی برد بلکه باید از لحاظ محتوا و رفع نیازهای زیربنایی مورد توجه قرار گیرد و محقق شود.
وی تصریح کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید بیمارستان 500 تختخوابی در ایرانشهر ساخته می شود تا مردم برای درمان به سایر استانهای کشور عزیمت نکنند.
وی بیان کرد: کلنگ زنی بیمارستان 500 تختخوابی در ایرانشهر کار راحتی است ولی اگر نتوان عملیات ساخت آن را سرانجام رساند آبروریزی به بار خواهد آورد.
وی ادامه داد: ساخت بیمارستان نیاز به ردیف بودجه دارد که به محض ایجاد این ردیف کار ساخت این بیمارستان تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام می رسد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام تلاش خومان را برای ایجاد این بیمارستان انجام خواهیم داد چرا که این مردم نیاز به بهترین ها دارند و لایق بهترین ها هستند.
هاشمی اظهار داشت: متاسفانه جهان اسلام دچار تفرقه و جنگ و ستیز علیه یکدیگر شده که این شرایط قلب همه ی ما را به درد می آورد.
وی تصریح کرد: شرایطی در حال حاضر بر جهان اسلام حاکم شده که مایه تاثر و اندوه است.
وی بیان کرد: اتفاقاتی که در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی می افتد جهان اسلام را اندوهگین کرده است.
وی افزود: امام خمینی (ره) در آغاز انقلاب اسلامی بر وحدت شیعه و سنی تاکیدات بسیار زیادی داشتند تا این وحدت در میان امت اسلامی حفظ شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز در ایران اسلامی سرفراز از جمله استان سیستان و بلوچستان وحدت و همدلی حاکم است.
هاشمی اظهار داشت: دشمنان تلاش می کنند تا وحدت به وجود آمده در کشور به ویژه استانهایی چون سیستان و بلوچستان را بر هم زنند که با هوشیاری و همدلی و ایستادگی مردم روبه رو شده اند.
وی بیان کرد: مهمترین رسالت مسئولان نظام جمهوری اسلامی دستگیری از مستضعفان و محرومان جامعه است که این انقلاب نیز در راستای عدالت شکل گرفته است.
وی تصریح کرد: اگر مسلمانان جهان بایکدیگر باشند محال است که دشمنان در مقابل اسلام بتوانند عرض اندام کنند.
وی ادامه داد: بیش از یک میلیارد مسلمان جهان اگر دست در دست همدیگر بدهند هیچ اتفاق ناگواری برای کشورهای اسلامی نمی افتد.
هاشمی گفت: افراد زیادی در میان امت اسلامی هستند که فریب دشمنان را خورده و به دنبال ایجاد تفرقه و آتش بیار معرکه هستند.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با اتحاد، وحدت و همبستگی مسلمانان مسیر عزت و آبرومندی اسلام که زمانی در اوج قرار داشت را دوباره به دست خواهیم آورد.
وی بیان کرد: متاسفانه در برخی از کشورهای اسلامی سرسپرده گان استکبار جهانی بر مسلمانان حاکم اند.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن سواحل بسیار خوب زمینه توسعه و پیشرفت دارد و این امر نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری است.
وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید بسیار زیادی برای توسعه و پیشرفت سواحل مکران دارند که این امر نشان دهنده اهمیت سیستان و بلوچستان برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرزندان سیستان و بلوچستان باید به دنبال فراگیری علم و دانش باشند تا بتوانند زمینه های توسعه و پیشرفت استان خودشان را فراهم کنند.
نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و فنوج در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: گفتمان انقلاب اسلامی که توسط امام راحل(ره) در کشور حاکم شد امتداد دهنده راه انبیای الهی (ص) است.
محمد نعیم امینی فرد اظهار داشت: ما مفتخریم که ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) و جانشین خلفشان مقام معظم رهبری هستیم.
وی تصریح کرد: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که توانست اعتماد نخبگان سطح بالای جامعه را به دست آورد.
وی خاطر نشان کرد: طرح تحول نظام سلامت در مسیری قرار دارد که رضایت مردم و مقام معظم رهبری را در پی داشته است.
نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت برکات بسیار زیادی برای مردم سیستان و بلوچستان به همراه داشته است.
امینی فرد اظهار داشت: عدالت در درمان مهمترین برکتی بود که طرح تحول نظام سلامت برای مردم به ارمغان آورد.
وی تصریح کرد: به برکت این طرح امروز در همه ی نقاط کشور از جمله سیستان و بلوچستان پزشکان متخصص حضور دارند.
وی بیان کرد: ایرانشهر افتخار میزبانی مقام معظم رهبری را در کارنامه خود به ثبت رسانده است که این امر برای مردم ما بسیار ارزشمند است.
وی افزود: مهمترین درخواست ما از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که دانشکده علوم پرشکی ایرانشهر به دانشگاه ارتقا یابد.
نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و فنوج در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث بیمارستان 500 تختخوابی یکی دیگر از آرزوهای دیرین مردم این شهرستان است که از وزیر محترم درخواست ساخت چنین بیمارستانی را داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اتفاق شماری از معاونان و مسئولان این وزارتخانه از صبح روز جمعه با ورود به شهرستان سراوان سفر چهار روزه خود به سیستان و بلوچستان را آغاز کرد.
دکتر هاشمی پس از بازدید طرحهای بهداشتی درمانی در سراوان و دیدار با مسئولان و معتمدان، عازم شهرستان های دلگان و ایرانشهر شد
ارسال نظرات