خبرهای داغ:
در شب نهم ربیع الاول صورت گرفت

تجدید بیعت طلاب و دانشجویان با حضرت ولی‌‌عصر(عج) در مسجد مقدس جمکران

مراسم عهد جانان با حضور بیش از دو هزار طلبه و دانشجو از سراسر کشور همزمان با شب آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۹۷۵۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
تجدید بیعت طلاب و دانشجویان با حضرت ولی‌‌عصر(عج) در مسجد مقدس جمکران
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش عهد جانان با هدف تجدید بیعت بیش از دو هزار نفر از دانشجویان و طلاب سراسر کشور با امام زمان(عج) در شب آغاز ولایت حضرت در شبستان امام علی(ع) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور، ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی، جامعةالمصطفی‌العالمیه و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در راستای برگزاری این همایش تقدیر کرد و گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق شناخت و عمل به وظایف را به اقشار مختلف جامعه اسلامی عنایت کند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، از سربازی امام عصر(عج) به عنوان ویژگی‌ آشکار حوزه‌های علمیه شیعی نام برد و تصریح کرد:‌ روحانیون باید برای رسیدن به این جایگاه تلاش کنند و در این مسیر نسبت به انجام وظایف خود بی‌تفاوت نباشند.

حجت‌الاسلام مرادی مدیرکل فرهنگی جامعةالمصطفی‌العالمیه نیز در این گردهمایی با تاکید بر اینکه رسانه‌های اسلامی به محتوای غنی تولید شده توسط طلاب نیازمند هستند، مطرح کرد: روحانیون باید پیام اسلام را به نقاط مختلف جهان انتقال دهند تا تحقق تمدن نوین اسلامی رقم زده شود.

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان سخنران پایانی این همایش با بیان اینکه جامعه اسلامی باید خود را برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) آماده کند، عنوان کرد: هدایت جوامع بشری به سمت زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر(عج) یکی از رسالت‌های نظام اسلامی است.

اجرای گروه تواشیح و قرائت بیعت‌نامه به 12 زبان مختلف توسط طلاب نماینده کشورهای قزاقستان، نیجریه، هند، بنگلادش، ژاپن، گینه، افغانستان، استرالیا، فیلیپین، پاکستان، روسیه و آذربایجان از دیگر بخش‌های این همایش بود.
ارسال نظرات