مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان:

اجرای مطلوب طرح راهداری وافزایش ایمنی جاده با هماهنگی های استانهای همجوار

استانهای همجوار با هماهنگی های لازم با یکدیگر می توانند سهم مهمی در اجرای مطلوب طرح راهداری وافزایش ایمنی جاده ها برای ترددهای زمستانی داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۸۹۷۸۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان در نشست هم اندیشی مدیران کل راهداری وحمل ونقل جاده ای شمالغرب کشور ومدیران کل ستادی حوزه راهداری که به میزبانی استان زنجان درحال برگزاری است گفت : استانهای همجوار با هماهنگی های لازم با یکدیگر می توانند سهم مهمی در اجرای مطلوب طرح راهداری وافزایش ایمنی جاده ها برای ترددهای زمستانی داشته باشند.

دست نشان افزود: هماهنگی، تعامل و همکاری استانهای همجوار مبنی بر اعلام گزارش مسدودی محورها و یا زمان شروع بارشهای شدید همراه با کولاک به شهرستانهای همجوار برای اتخاذ تدابیر لازم توسط مسئولین استانهای همجواربسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: به لحاظ حساسیت آزادراهها در سطح کشور و به جهت تردد قابل ملاحظه در آن پیشنهاد میگردد راهداری زمستانی در این حوزه ها بدون مرز تلقی شده و روسای ادارات شهرستانی استانهایی که توسط آزادراه و یا راه اصلی به همدیگر متصل می گردند؛ یکدیگر را هم پوشانی کنند و از امکانات و تجهیزات همدیگر در مواقع بحرانی استفاده نمایند.

دست نشان ضمن اشاره به راهداری زمستانی استان زنجان گفت : اداره کل راهداري وحمل ونقل جاده ای به عنوان متولی نگهداري، بهسازي و ایمن سازي راه هاي استان زنجان ،جایگاه ویژه اي در توسعه ملی وافزایش بهره وري اقتصادي استان داردوانجام عملیات راهداری زمستانی در استان زنجان با وسعت بالغ بر 22 کیلومتر مربع و واقع شدن در منطقه کوهستانی و سردسیر بسیار حائز اهمیت می باشد .

وی بیان داشت: 50 اكيپ راهداري اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با استقرار در 28 نقطه از راههاي استان ، در طرح زمستانی آماده خدمت رساني به مسافرين جهت تردد سهل و روان در جاده ها هستند وبرای انجام عملیات راهداری زمستانی 495 نفر پرسنل راهداری حضوردارند و این پرسنل از اول آذر ماه در کلیه راهدارخانه های سطح استان مستقر شده اند.

گفتنی است، جلسه هم اندیشی وتبادل نظر مدیران کل راهداری و حمل ونقل جاده ای شمالغرب کشور با حضور مهندس جمشیدی مشاورمعاونت راهداری وحمل ونقل جاده ای و مهندس متولی مدیرکل نظارت بربهره برداری آزادراهها ومدیران کل استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ، اردبیل ،گیلان ،کردستان و همدان به میزبانی استان زنجان درحال برگزاری است.

ارسال نظرات