جمشید تقی زاده خبر داد که ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش اشتغال قرار گرفته اند که در سه سال اخیر این رقم به ۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۷۸۹۹۱۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  هر گونه عضویت در هیات مدیره شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری را رد کرده و گفت که از ابتدا کارمند این صندوق بوده و پس از انتصاب به سمت معاونت پارلمانی وزیر، حتی از عضویت در هیات مدیره این صندوق هم کناره گیری کرده است.

جمشید تقی زاده اذعان داشت که پس از جدایی از هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری به تازگی ترکیب هیات مدیره ترمیم شده و جلسات آن هم تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به مدت سه ماه عضویت هیات مدیره شرکت نفت پاسارگاد را عهده دار بوده تصریح کرد که به دلایل برخی موارد پیش آمده در آنجا از مسئولیت خویش کناره گیری کرده و در حال حاضر در هیات مدیره هیچ شرکتی حضور ندارد.

تقی زاده به اقدامات ربیعی در وزارت تعاون اشاره داشت و گفت که یکی از این اقدامات مهم، ممنوعیت عضویت افراد همزمان در هیات مدیره چندین شرکت است.

به گفته وی حقوق افراد در هیات امنا مصوب شده و با سقفی که تعیین شده جلوی پرداخت‌های نجومی در این وزارتخانه و شرکت‌های تابعه یعنی شستا و صندوق بازنشستگی گرفته شده است.

تقی زاده اذعان داشت که در این راستا، به غیر از بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران که در گذشته بحثی مطرح شد و دلیل آن هم مربوط به بانک مرکزی است هیچ کسی گزارشی در دیوان محاسبات و یا سازمان بازرسی کل کشور بر علیه این وزارتخانه ارایه نکرده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره علمکرد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی- شستا- بیان داشت که  این شرکت زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی بوده و ریالی از دولت پول دریافت نمی‌کند.

وی پیرامون پیوستن علی عبدالعلی زاده و نوروز زاده به ترکیب شرکت شستا هم  افزود: هر دوی این افراد را به خوبی می‌شناسد و عبدالعلی زاده در زمینه توسعه مدیریت یک عنصر خلاق بوده و ادامه داد که قبول این مسولیت از ناحیه او در این شرایط با هدف نقش آفرینی در شرکت‌های کم سود ده و یا زیان ده است تا وضعیت این شرکتها را تکان دهد.

تقی زاده گفت که حضور عبدالعلی زاده در ترکیب هیات مدیره شستا از باب سیاست نبوده و برای حضور او تقاضاهای بسیاری از وی شده است.

وی با بیان اینکه طبق دستور العمل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده از نیروهای بازنشسته در شرکت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه ممنوع است تصریح کرد که در شرکت‌هایی که ۵۱ درصد سهام آنها متعلق به شستا یا صندوق بازنشستگی کشوری است، استفاده از نیروهای بازنشسته در هیات مدیره آنها ممنوع است و ادامه داد که اما در  شرکتهایی که ۴۹ درصد سهام آنها متعلق به شستا یا صندوق بازنشستگی کشوری نیست استفاده از این نیروها منع قانونی ندارد. به گفته تقی زاده، در صورت وجود افراد بازنشسته در هیات مدیره شرکت‌های مذکور  تعیین تکلیف خواهد شد.

معاون امور مجلس،حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، افزود که در حال حاضر تعداد زیادی  از شرکت های  وابسته  به شستا  و صندوق بازنشستگی  کشوری وارد بورس شده اند  و  شرکت هایی  که وارد بورس نشده اند در مزره شرکت های  کم بازده بوده که امکان ورود به بورس را ندارند.

وی ، در ادامه این گفتگو به احداث مسکن اجتماعی اشاره کرد و گفت که بخشی از این امر باید از طریق تامین اجتماعی صورت بگیرد که بر این اساس شورایی تعیین شده و بخشی از فعالیت‌ها هم اجرایی شده است.

تقی زاده، پیرامون احتمال  استیضاح ربیعی در مجلس هم اظهار داشت که  سوال حق قانونی نمایندگان مجلس بوده اما تلاش ربیعی مبنی بر این است که صدای محرومین  بیشتر شنیده شود.

وی تصریح کرد که در حال حاضر، ۱۱ میلیون نفر در قالب بیمه سلامت، تحت پوشش خدمات بیمه ای سازمان‌های بیمه‌ گر قرار گرفته اند، بیان کرد که این اتفاق در دولت تدبیر و امید صورت گرفته نمونه آن را حتی در کشورهای  پیشرفته  هم نمی توان یافت که در  این حجم افراد را تحت پوشش  بیمه سلامت قرار دهند.

وی،خبر داد که در طرح ایجاد اشتغال،سالانه ۷۰۰ هزار نفر شغل ایجاد شده ، بنابراین در سه سال اخیر  ۲ میلیون و  ۳۰۰ هزار نفر، اشتغال ایجاد شده است.

تقی زاده، درباره تاخیر در معرفی مدیران عامل بانک توسعه تعاون و شرکت بیمه تعاون هم اظهار داشت که تاخیر در این امر ناشی از طولانی بودن طی شدن پروسه معرفی و تایید آنها است.

به گفته وی، با تلاش‌های شبانه روزی وزیر تعاون، بدهی صندوق بازنشستگان فولاد به کارگران از چند ماه به یکماه  کاهش یافته  که این یک اقدام بزرگ است.

ارسال نظرات